actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 17:04
lieselot.o*ms lieselot.o*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Disneyland schrapt 'snelle rijen' voor gehandicapten

Pretparkbezoekers met een handicap zullen voortaan niet meer kunnen voorsteken bij attracties in Disneyland en Disney World. De 'snelle rijen' worden afgeschaft omdat er steeds meer misbruik werd van gemaakt door valide bezoekers.
Momenteel kunnen mensen met een beperking de wachtrij omzeilen via een andere toegang tot de attractie of een speciale 'snelle rij'. Maar vanaf 9 oktober komt er een einde aan die gunstmaatregel.


Het misbruik nam dan ook hand over hand toe. Welstellende gezinnen huurden tegen betaling gehandicapte gidsen in die zich als familielid voordeden waardoor de familie alle wachtenden mochten voorbijsteken bij attracties. "We moesten dus echt wel ingrijpen", aldus woordvoerster Suzi Brown.

Disneyland wil gehandicapten die aanschuiven een ticket meegeven met daarop een richtuur wanneer ze de attractie kunnen nemen in een korte, doch reguliere wachtrij.


Mening

Ik begrijp perfect het standpunt, er zullen ongetwijfeld enorm veel mensen misbruik maken van dit systeem. Toch denk ik dat ze hiervoor zeker een andere oplossing hadden kunnen vinden. Ik kan me nog herinneren dat ik als kind naar Disneyland ging, en het benauwd kreeg om in de rij te staan tussen allemaal 'grote mensen'. Wat moet dat dan niet zijn als je bijvoorbeeld in een rolstoel zit? Uren in een rij staan waarbij je niks kan zien? Dat is toch niet menselijk? De 'fastpassen' die disneyland verleend, zijn ook niet zo effectief. Ze zouden deze beter ' a little less slow -pas' noemen. Je moet nog steeds aanschuiven, vaak nog steeds erg lang.

Datum
24/09/13

Bron :
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...ndicapten.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2013, 19:56
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Mensen met een beperking krijgen geen voorrang meer

Mijn mening loopt gelijk met de mening van Lieselot. Ik begrijp heel goed waarom Disneyland dit wil doen. In elk pretpark wordt misbruik gemaakt van de speciale wachtrij voor mensen met een beperking. Dit is niet eerlijk voor de andere valide mensen die wel aan de lange wachtrij aanschuiven. Het is ook niet eerlijk tegenover de minder validen. Er moet zeker nagedacht worden over een oplossing hiervoor, want ik vind wel dat de minder valide mensen voorrang moeten blijven krijgen. Misschien zou men aan de ingang van het pretpark een pasje kunnen voorzien voor deze mensen + 1 begeleider. Enkel deze mensen kunnen dan toegang krijgen tot de speciale wachtrij. Dit pasje moeten deze mensen dan bij elke attractie laten zien. Misschien zijn er nog andere oplossingen mogelijk, maar dit is hetgeen waar ik op dit moment aan kan denken. Ik vind het trouwens heel erg dat mensen dit doen, ik vind dit persoonlijk een gebrek aan respect voor de minder validen. Het is door deze mensen dat de minder valide mensen minder kansen krijgen. Ze hebben het al zo moeilijk, dus ik vind dat deze mensen meer comfort verdienen in een pretpark dan valide mensen. Misschien zou er ook geďnvesteerd kunnen worden in attracties die speciaal voor deze mensen ontworpen zijn. Enkel mensen met een beperking kunnen dan gebruik maken van die attractie. Het is enkel een idee, maar ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.