actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th January 2014, 22:27
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Nigeria keurt wet goed die homoseksualiteit verbiedt

De Nigeriaanse president Goodluck Jonathan heeft een wet ondertekend die seks tussen mensen van hetzelfde geslacht expliciet verbiedt en de rechten van holebi's inperkt. Op de wet is internationaal veel kritiek gekomen. De ondertekening gebeurde volgens de woordvoerder eerder deze maand. De wet voorziet in een celstraf van 14 jaar voor holebi's die trouwen, en 10 jaar gevangenis voor mensen van hetzelfde geslacht die in het openbaar hun relatie tonen.

In mei vorig jaar werd de wet al unaniem goedgekeurd door de Nigeriaanse volksvertegenwoordigers. Jonathan heeft de wet nu goedgekeurd omdat die "overeenkomt met de culturele en religieuze overtuigingen" van de Nigerianen, van wie "meer dan 90 procent gekant is tegen een huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht", aldus nog de woordvoerder.

In december riep Amnesty International de president nog op de wet te verwerpen. Volgens de mensenrechtenorganisatie zal die wet "catastrofale" gevolgen hebben voor de holebigemeenschap.

Homoseksuele relaties worden al streng bestraft in Nigeria. De Britse eerste minister David Cameron heeft ervoor gewaarschuwd dat zijn land de hulp zal inperken aan landen die de holebirechten niet erkennen.

Bron: www.hln.be

Eigen mening

Ongelooflijk dat dit in 2014 nog kan. De reden die wordt ingeroepen, 'meer dan 90% is gekant tegen huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht', is voor mij geen geldige reden. Ik denk dat vele Nigerianen onvoldoende kennis hebben van homoseksualiteit, al staan er hier geen bewijzen van in het artikel. Het zou de taak van de regering moeten zijn om het taboe rond homoseksualiteit te laten verdwijnen, maar met de invoering van deze wet bereik je net het tegengestelde. Hopelijk voert België dezelfde maatregel in als Groot-Brittannië, al vrees ik dat de wet in de nabije toekomst niet herzien zal worden. Dit artikel brengt voor mij onmacht met zich mee. Dat mensen nu nog gestraft kunnen worden doordat ze homoseksueel zijn, is voor mij onaanvaardbaar!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.