actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2013, 10:43
J*ll.Bogaerts J*ll.Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Tweeduizend jongeren werkten mee aan 'Europese Nacht Zonder Ongevallen'

Ongeveer 2.000 jongeren hebben in de nacht van zaterdag op zondag meegewerkt aan de 'Europese Nacht Zonder Ongevallen' van de jongerenvrijwilligersorganisatie Responsible Young Drivers (RYD), een actie om te sensibiliseren over het gebruik van alcohol en drugs in het verkeer. Van de deelnemers hield 85 procent hun belofte om de wettelijke grens van 0,5 promille niet te overschrijden op het moment dat ze huiswaarts keerden. Dat is ongeveer evenveel als vorig jaar, zo werd zondagochtend vernomen bij RYD zondagochtend.

De actie vond plaats in 28 Europese landen, met de steun van de Europese Commissie. Ongeveer 100 RYD-vrijwilligers stonden aan de ingangen van 20 Belgische discotheken om de jongeren te sensibiliseren geen alcohol te drinken en drugs te nemen als ze nog met de wagen moesten rijden. 'Alcohol en drugs zijn jammer genoeg nog steeds een belangrijke oorzaak van ongevallen', klinkt het.

Ongeveer 2.000 jongeren werkten mee en kregen een armbandje voor hun engagement. Van hen hield 85 procent hun belofte de wettelijke grens van 0,5 promille niet te overschrijden. Bij de mannelijke deelnemers bedroeg dat percentage 82 procent, bij de vrouwen ging het om 88 procent. 'De tendens blijft dat vrouwen zich meer aan hun engagement houden', aldus Johan Chiers van RYD.

Het is intussen al de elfde keer dat de actie in Europa gehouden werd, in België zelfs al de negentiende keer. 'Het is een Belgisch initiatief dat Europese navolging kreeg', aldus nog Chiers.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131020_00799703

Mening:
Dit lijkt mij een zeer goed engagement. Ik vind het ook positief dat er veel jongeren vrijwillig hebben meegedaan. Er wordt vaak gesproken over 'de jeugd van tegenwoordig' in de negatieve zin. Ik denk dat dit toch een mooi voorbeeld is dat de mentaliteit bij de jongeren toch niet zo slecht is en dat ze zeker verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Het aantal ongevallen dat veroorzaakt wordt door drugs of alcohol ligt hoog, te hoog. Eigenlijk zou dit niet mogen gebeuren. Als je met de auto wilt rijden, vind ik dat je ook maar verantwoordelijk moet zijn en dus geen alcohol drinkt of drugs gebruikt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.