actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2011, 20:05
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 74
Kloof in de weg na zes dagen hersteld

Kloof in de weg na zes dagen hersteld

* vrijdag 25 maart 2011
* Auteur: AP
* Brond: Het Nieuwsblad

Het was een van de eerste foto's die binnenkwam na de zware aardbeving in Japan op 11 maart: de autosnelweg in Naka waar plots een niveauverschil van 1,5 meter tussen twee rijstroken was. De ultieme illustratie van de verwoestende kracht van de aardbeving en de tsunami.

De huidige toestand van de autosnelweg naar Kanto is dan weer de ultieme illustratie van de efficiëntie van de Japanners. Amper zes dagen na de ramp lag hij er weer als een biljartlaken bij. Niet te verwonderen in een land waar de treinvertragingen in seconden worden meegedeeld.

Ter vergelijking: van de putjes tengevolge van het strooizout in de Vlaamse wegen wordt in april... een inventaris gemaakt.


Eigen mening:

Het artikel en de foto's spreken voor zich, Japan kan iets wat wij niet kunnen. Dit probleem is bij wijze van spreken even snel weer opgelost als dat het er gekomen is. Dit bewijst nogmaals de efficiëntie van het land, wat niet kan gezegd worden van ons kleine landje. Vooraleer ze bij ons de gaten, en ik herhaal GATEN! (geen wegverzakkingen van 1,5 meter), in de weg opvullen, vinden ze het nodig om deze eerst te tellen en een inventaris op te stellen. Dan denk ik bij mezelf "oh my god ... ". De opvulling van de gaten is trouwens in de meeste gevallen niet eens effectief. Na enkele weken verschijnen er alweer gaten in de weg.

Ik vond dit zeker even het vermelden waard! Sommigen riskeren hun leven om dat van anderen te redden, en anderen beginnen reeds met de heropbouw. Chapeau voor de inwoners van Japan.
Voor de foto's, zie: http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GMC381R8J
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th March 2011, 17:45
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het is inderdaad onvoorstelbaar wat de Japanners allemaal kunnen. Na de ramp zijn ze onmiddellijk begonnen met de opruimwerken van de aangerichte schade.
De Japanners zijn een zeer gedisciplineerd en hulpvaardig volk. In het Laatste Nieuws las ik onlangs in een artikel dat de bevolking mooi achter elkaar staat aan te schuiven om een beetje benzine te krijgen voor hun auto. De bijbehorende foto liet duidelijk zien hoe gedisciplineerd ze rustig in een rij stonden om hun beurt af te wachten. Daar kan de rest van de wereld wel wat van leren. Hier in België bijvoorbeeld begint iedereen al te duwen als er iets aan een verminderende prijs wordt verkocht. Aan de bushaltes staan de mensen ook meestal te drummen om als eerste op de bus te kunnen stappen om zo het beste plaatsje te bemachtigen.
De inwoners van Japan hebben veel tegenslagen gehad gedurende een korte periode en toch zijn ze verder blijven functioneren. Ik denk dat we van de Japanners op alle gebieden nog heel veel kunnen leren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.