actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2011, 19:44
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
N-VA: 'Uitspraken Lieten totaal ontoelaatbaar'

Voor de N-VA zijn de uitspraken van Vlaams viceminister-president Ingrid Lieten (sp.a) totaal ontoelaatbaar. Iemand met zo’n functie die in zulke beledigende taal spreekt over Vlaanderen, de Vlaamse regering en zijn coalitiepartners, dat kan absoluut niet door de beugel. Dat stelt N-VA-voorzitter Bart De Wever in een mededeling.
De N-VA neemt akte van de excuses van Lieten en de SP.A en van het engagement om zich voortaan loyaal op te stellen in de Vlaamse regering.

De N-VA benadrukt voorts dat Vlaanderen in Actie wel degelijk een sterk project is en dat onze ministers Geert Bourgeois en Philippe Muyters volop blijven doorwerken aan een slagkrachtige Vlaamse overheid en aan de gezondmaking van de Vlaamse financiën.

De N-VA roept de de SP.A op om daar voortaan loyaal aan mee te werken.

Bourgeois: 'SP.A moet nu bewijzen achter regeerakkoord te staan'

Voor Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois (N-VA) moeten alle regeringspartners bewijzen dat ze nog achter het Vlaams regeerakkoord staan.

"Sp.a heeft dat met woorden gedaan, en moet dat nu ook in daden doen." Dat heeft hij vrijdag gezegd na afloop van de Vlaamse ministerraad, waar het pijnlijke incident met een verkeerd verzonden kritische mail van viceminister-president Ingrid Lieten (sp.a) besproken werd.

In de mail, die ondertekend is door Lieten, worden de CD&V- en N-VA-ministers op de korrel genomen en wordt het project van de Vlaamse regering in vraag gesteld.

"Ik heb al veel bagger over me heen gekregen, maar als je dit van een collega krijgt, is dat toch wel even schrikken", reageerde Bourgeois na afloop van de ministerraad. "Ik ken Ingrid Lieten niet zo, vandaar dat ik ook haar excuses aanvaard heb."

Bourgeois tilt vooral zwaar aan de kritiek die Lieten in de mail geeft op het project van de Vlaamse regering, meer bepaald op het stokpaardje van de ploeg Peeters, Vlaanderen in Actie (ViA). Voor de N-VA-viceminister-president komt het er nu op aan om de bladzijde om te slaan, de rangen te sluiten en zich met vereende krachten achter het Vlaams regeerakkoord te scharen.

"Lieten heeft zich tijdens de vergadering volmondig achter het Vlaams regeerakkoord geschaard. Het is nu zaak dat niet alleen met woorden te doen, maar ook met daden", meent Bourgeois.

Muyters: 'Vertrouwen heeft knauw gekregen'

Vlaams N-VA-minister Philippe Muyters tilt behoorlijk zwaar aan de mail van zijn collega Ingrid Lieten (sp.a). "Het vertrouwen in mevrouw Lieten heeft toch een knauw gekregen", zo zei Muyters voor de start van de ministerraad.

"We zullen het bespreken op de ministerraad. Maar moest ik zo denken over de regering, dan zou ik mijn eigen positie in vraag stellen", klinkt het scherp.

In de bewuste mail beschrijft Lieten de Vlaamse ministers van CD&V en N-VA als "uit teflon en beton opgetrokken gevoelloze karikaturen". Daarnaast noemt ze het Vlaamse actieplan Vlaanderen in Actie (VIA) "geen sterk merk".

"Ik was geschokt toen ik de mail kreeg", zegt minister Muyters in een eerste reactie."Ik ben toch wel wat emotioneler dan beton en teflon. Ik was ook bijzonder verbaasd. Ik dacht dat we in de regering als een ploeg samenwerkten".

Volgens de N-VA-minister heeft Lieten de voorbije maanden ook nooit gesignaleerd dat ze vragen had bij het VIA-plan.

Net als minister-president Kris Peeters kreeg ook Muyters donderdag een telefoontje van Lieten met verontschuldigingen. "Maar ik moet zeggen dat ik niet meteen bereid was tot een uitgebreid gesprek", aldus nog Muyters.


Bron:
http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20110218_030

Mijn mening:

De politiek lijkt net de middelbare school. Leerlingen geven ook Briefjes door waarop kritiek staat over een klasgenoot.
Ik vind het erg kinderachtig van Ingrid Lieten.
We hebben nu al het wereldrecord verbroken van het land met de langste regeringsvorming. De ministers zouden beter met respect voor elkaar samenwerken in plaats van elkaar kritiek te geven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th February 2011, 12:46
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Tielen
Posts: 68
Belachelijk

Ik vind het ronduit belachelijk dat dit soort nieuws de kranten en het nieuws haalt. Is dit echt zo belangrijk dat het hele land weet dat dit gebeurt?
Het zal nog al een zooitje worden als iedereen die zich beledigd voelt naar de media gaat stappen. Nog erger is dat de medie hier aandacht aan besteed, het was gewoon een schreeuw om aandacht.
In plaats van zich bezig te houden met het versturen van zo'n mail en zich zo aan te stellen zouden de betrokken personen zich beter bezig houden met wat echt belangrijk is: ZORGEN DAT WE EEN REGERING HEBBEN. Want dat is wat de mensen echt willen.
Dit sleept nu al zo lang aan en de ministers blijven maar in de media komen. Laat de mensen hun werk doen en geef hen zo weinig moegelijk aandacht, het zal snel opgelost zijn. Ze zijn zo mediageil dat ze veel in het nieuws in willen komen en op deze manier kunnen ze dat enkel als er een oplossing is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.