actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2011, 08:34
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Obama verbaasd over aanhoudende commotie over geboortebewijs

Obama verbaasd over aanhoudende commotie over geboortebewijs.

De Amerikaanse president Obama legde vandaag een verklaring af over zijn geboortebewijs. De president wilde daarmee bewijzen dat hij in de Verenigde Staten geboren is en niet in Kenia, zoals zijn politieke tegenstanders beweren. Hij liet weten 'verbaasd' te zijn over de commotie die het geboortebewijs maar blijft oproepen.

“Ik wil met deze verklaring een breder punt maken: wij staan voor enorme uitdagingen en een reeks van moeilijke beslissingen waar deze ‘side show’ alleen maar van afleidt. Iedere functionaris op Hawaii, Democraat of Republikein, bevestigde dat ik inderdaad op Hawaii geboren ben", aldus de president in de korte verklaring.

Het Witte Huis heeft het geboortebewijs van Obama al online geplaatst.
Vastgoedmiljardair en potentieel Republikeins presidentskandidaat Donald Trump zei na de uitgave van het certificaat “vereerd en trots” te zijn op de “grote rol” die hij naar eigen zeggen speelde in de kwestie speelde. Over Obama’s geboortecertificaat ontstond de afgelopen dagen weer discussie toen Trump erop zinspeelde dat Obama eigenlijk geen Amerikaan, maar een Keniaan is.

Niets irriteert Obama’s staf meer dan de kwestie van het birthism, het geloof dat Obama ten onrechte president is.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...te-akte-af.aspx

Eigen mening:
Volgens mij zijn er vandaag de dag genoeg andere zinvolle zaken waarmee men zich kan bezig houden, Obama's geboortecertificaat gaan nakijken hoort daar volgens mij niet bij.
Ik vind het erg dat "grote" leiders zich met zulke dingen bezig houden terwijl de wereld op "springen" staat en ik denk dan ook dat er een soort van jaloezie aan de basis ligt van hun handelen. De energie die men in het controleren van Obama steekt zou men beter in iets nuttigs steken zoals de economische crisis, de onrust in de Arabische wereld, ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.