actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2011, 10:42
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
VS op zoek naar opvangland voor Kadhafi

De Verenigde Staten zijn een intensieve zoektocht gestart naar een land dat de Libische leider Moammar al-Kadhafi zou kunnen opvangen, ondanks diens weigering om zijn land te verlaten. Er wordt vooral in Afrika gezocht, zo meldt The New York Times zaterdag op zijn website.
Belangrijk element in de zoektocht is dat Kadhafi mogelijk vervolgd zal worden door het Internationaal Strafhof in den Haag voor misdaden begaan tegen zijn bevolking sinds de opstand in het land.

Drie hoge ambtenaren van de Amerikaanse regering hebben aan de krant gezegd dat er gezocht wordt naar een land dat het Verdrag van Rome, dat de erkenning van het Internationaal Strafhof inhoudt, niet ondertekend of geratificeerd heeft. Dat geldt voor ongeveer de helft van de Afrikaanse landen - en ook voor de VS.

"We hebben enkele lessen getrokken uit Irak, en een van de belangrijkste is dat de Libiërs zelf de verantwoordelijkheid moeten opnemen voor een regimewissel, niet wij", aldus een van de bronnen. "We proberen alleen een vreedzame uitweg te organiseren."

Bron: DS

-----------------------------------------------------

Eigen mening: Ik denk niet dat een land zo happig gaat zijn om babysit te spelen voor Kadhafi. Qua slechte reclame kan dat tellen voor een land. Ik vind de houding van de VS hier toch maar dubbelzinnig. Enerzijds zeggen ze dat de Libiërs zelf de verantwoordelijk moeten nemen, maar anderzijds geven zij wel de pap in de mond. Het lijkt er op dat de VS de wet wil dicteren aan de Libiërs, om nog meer onrust te zaaien. Op zich goed gezien, maar wel een beetje onder de gordel vind ik zelf. Hopelijk werkt het toch en zweept dit het Libische volk nog wat op om tegen Kadhafi te strijden, maar ik vrees ervoor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.