actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2011, 19:08
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Obama op bezoek bij Facebook

De Amerikaanse president Barack Obama heeft een bezoek gebracht aan het hoofdkwartier van Facebook. Het bezoek maakte deel uit van de campagne die de president voert om herkozen te worden.

'Mijn naam is Barack Obama en ik ben de man die Mark een pak en das deed aantrekken.' Zo introduceerde de Amerikaanse president zichzelf op de bijeenkomst in de gebouwen van Facebook in Sillicon Valley in de staat Californië.'Mark' is Mark Zuckerberg, de 26-jarige stichter van de netwerksite.

Na die luchtige aankondiging trokken beide mannen echter het jasje uit om over meer ernstige zaken te debatteren met het publiek in de zaal: het Amerikaanse begrotingsdeficit en de besparingen en belastingverhogingen die op stapel staan om dat tekort terug te dringen.

De tour die de president onderneemt moet hem weer het elan geven dat hem in 2008 mee hielp verkiezen. Die overwinning heeft hij immers onder meer te danken aan een legertje jonge, energieke volgelingen die dankzij Facebook en Twitter zijn campagne - en de bijhorende geldinzamelingen - op kruissnelheid brachten.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110421_057

Mijn mening:
Op zich een gewoon bezoekje van de Amerikaanse president. Maar het zinnetje 'Het bezoek maakte deel uit van de campagne die de president voert om herverkozen te worden.' Barack Obama is zich zéér bewust van de impact die facebook op ons leven heeft. Wanneer hij een bezoekje brengt aan Mark Zuckerberg, dé genie achter facebook, hoopt hij denk ik de facebookgebruikers mee achter zich te krijgen. En natuurlijk om te laten zien dat ook de president mee is met 'zijnen tijd' om zo de Amerikanen te overtuigen om opnieuw verkozen te worden. Ik denk dat we hieruit kunnen stellen (wat velen waarschijnlijk al lang weten): facebook zit voortaan in ons leven ingebakken. Zelfs om op politieke campagne te trekken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st April 2011, 22:23
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Niet alleen om die reden, maar Obama heeft ook door dat Facebook niet alleen op sociaal vlak een grote rol speelt, maar ook in de financiële wereld een verschil kan maken. Als je kijkt naar de omzet van Facebook in 2010 (1,2 miljard euro), kan je concluderen dat de netwerksite er toch warmpjes bij zit. Obama heeft dit goed gezien en wil Zuckerberg betrekken in het bestrijden van het Amerikaans begrotingstekort e.d.
Het is een goede zet van Obama, omdat Mark Zuckerberg er alles aan doet om zijn imago mooi te laten blinken. Hij werd op privé- én zakelijk vlak vaak aangevallen, omdat hij oneerlijk en niet altijd even koosjer zou handelen... Dat zet Zuckerberg in een positie waarin hij eigenlijk niet kan weigeren om het tekort mee te helpen dichten. Ook omdat algemeen bekend is dat Facebook zo'n grote omzet draait, kan hij er eigenlijk niet onderuit. Allemaal zeer mooi gezien van Barack...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th April 2011, 19:00
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
In deze thread werd er ook al gesproken over de band tussen Obama en Facebook.

Zoals ik daar al zei heeft Obama, reeds voor hij effectief president was, veelvuldig gebruik gemaakt van Facebook. Zijn campagneteam vestigde records met het registreren van nieuwe kiezers voor de Democratische Partij, waarvan een zeer groot deel met behulp van het internet.

Het is dus wel duidelijk waarom Obama Facebook zo hoog in het vaandel draagt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.