actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2011, 10:47
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
"Troepen Kadhafi mengen zich tussen burgers"

"Troepen Kadhafi mengen zich tussen burgers"

Militairen die loyaal zijn aan de Libische leider Mouammar Kadhafi verschuilen zich in ziekenhuizen en tussen burgers om te voorkomen dat ze worden aangevallen door de internationale coalitie. Dat vernam de Canadese zender CBC van de Canadese generaal Charles Bouchard, de bevelhebber van de NAVO-acties in Libië. Ondertussen verleent Kadhafi vrije doorgang aan internationale hulporganisaties in de gebieden die onder zijn controle staan.
Generaal Charles Bouchard
Generaal Charles Bouchard © epa
Bouchard spreekt over de inzet van scherpschutters van Kadhafi in Misurata, die al wekenlang wordt bestookt door troepen van de Libische leider. De scherpschuttters schieten volgens Bouchard vanaf de daken van moskeeën op burgers.

Volgens Bouchard zetten de militairen van Kadhafi pantservoertuigen in ziekenhuizen om te voorkomen dat die worden bestookt. De Canadese militair noemt de tactieken van de troepen van de Libische leider "achterbaks en immoreel". Er zijn ook berichten over Libische soldaten die moorden en plunderen. Daarbij zouden op twee dagen tijd al 100 doden gevallen zijn.

Misurata
Ondertussen verleent Kadhafi vrije doorgang aan internationale hulporganisaties in de gebieden die onder zijn controle staan. Dat is vooral van belang voor Misurata, waar een ernstig tekort is aan water, voedsel en medicijnen.

De generaal zegt dat hij zich grote zorgen maakt over de humanitaire situatie in Misurata, en erkent dat de mensen daar lijden. "Maar ik kan u een ding verzekeren. Het lijden zou nog veel groter zijn geweest als wij er niet waren'', zegt Bouchard over de inspanningen van de NAVO in Libië. "Er zouden duizenden doden zijn geweest."

Evacuaties
De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) en het Rode Kruis evacueerden gisteren met schepen bijna 1.600 buitenlandse arbeidsmigranten uit Misurata, en vrijdag haalde de IOM ook al 1.200 man uit de belegerde stad.

De Britse regering wil de IOM ook inzetten voor de evacuatie van de 5.000 gastarbeiders. Duizenden migranten uit het Midden-Oosten, Afrika en Zuidoost-Azië zitten vast in de stad en wachten op evacuatie. (anp/sam)

Bronvermelding: http://www.hln.be/hln

Mening: Dit is echt niet meer te overzien. Dat de rebellen zich gewoon tussen de burgers verstoppen en dan de burgers aanvallen vind ik echt laf van de rebellen. Zo veroorzaken ze nog een groter bloedbad. Ik kan, me niet voorstellen hoe het daar aan toe zou gaan, hoe een burger uit Libië zich nu moet voelen. Bang dat je neergeschoten wordt is vrij groot. Er moet iets gebeuren om deze burgers te redden uit hun angst. Maar hoe? Dachten ze dat met bommen gooien het probleem was opgelost? Ik denk het niet. Als er vele landen nog gaan tussenkomen, denk ik dat dit nog erger wordt. Maar toch moet er iets gebeuren om Kadaffi te doen stoppen. Ik vergelijk hem sterk met Hitler. Zo'n mensen moesten ze de doodstraf geven. Als ik nieuws uit Libië lees, krijg ik een woede in me zelf. Dat zo'n mensen kunnen bestaan begrijp ik echt niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.