actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2011, 12:26
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Israël wil staakt-het-vuren

Israël wil staakt-het-vuren

Israël is bereid om de aanvallen op de gewapende Palestijnse groepen in Gaza te stoppen als ook zij de wapens neerleggen. De heeft de Israëlische minister van Defensie, Ehud Barak, zondag op de radio gezegd.
"Als zij stoppen met schieten, stoppen wij met schieten", zei de minister in een reactie op berichten dat de Palestijnse islamitische politieke beweging Hamas, die de Gazastrook controleert, een staakt-het-vuren zou willen. "We kunnen geen schoten op Israël dulden en we reageren in functie van wat er zich op het terrein afspeelt", aldus Barak.

Het is de eerste keer dat een Israëlische leider over een staakt-het-vuren spreekt sinds de start van het geweld. De verklaring volgt na een rustige nacht waarbij het Israëlische leger geen aanvallen heeft uitgevoerd en de Palestijnen gestopt zijn met schieten.

Het Israëlische leger heeft in een mededeling wel laten weten dat de Palestijnen zondagochtend drie mortieraanvallen hebben uitgevoerd richting Israël. Daarbij vielen geen gewonden.

Bron : De Standaard Online
Datum : 10 april 2011
Mening: Het is zeker een goed initiatief van Israël. Maar hoe mooi het ook kan zijn, ik denk dat het veel makkelijker gezegd is dan gedaan. Er gaan zeker mensen zijn die het hier niet mee eens zijn en toch aanslagen gaan blijven plegen. Voor even zal dit voorstel wel vol te houden zijn, maar ik heb er mijn twijfels of dat het het probleem volledig gaat oplossen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th April 2011, 20:45
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Het is inderdaad een goed initiatief van Israël om over te gaan tot een staakt-het-vuren. Het is te hopen dat dit lang vol te houden is, zodat er geen onnodige gewonden en zelfs doden meer moeten vallen. Ik ind het wel een voorstel dat wat 'uitstelgedrag' inhoudt, omdat 'eerst de anderen moeten stoppen' en dan pas zal Israël zelf stoppen met het afvuren...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.