actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 13:01
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Keeper velt ref met karatetrap in Neeroeteren

Een scheidsrechter is elf dagen werkonbekwaam. De spelleider incasseerde een karatetrap van een jonge doelman. Aanleiding voor het incident tijdens het jeugdtoernooi van Neeroeteren was een rode kaart voor de keeper. Dries Craeghs (18) is aangeslagen en stopt voorlopig met fluiten. De keeper (16) werd geschorst door zijn club, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

"De match van Bocholt tegen Elen begon rustig", vertelt Craeghs. "Een speler liep met de bal op het doel van Elen af, maar de keeper haalde hem met gestrekt been onderuit. Ik heb niet lang getwijfeld, het was duidelijk een penalty."

De jonge doelman was het helemaal niet eens met die beslissing en liet dat duidelijk merken. Craeghs kreeg toen hij de bal op de stip legde, verwensingen naar het hoofd geslingerd waarop hij de rode kaart trok. Toen sloegen de stoppen bij de jonge speler door. Ook de vader van de jongen kwam het veld opgelopen. "De eigen spelers probeerden vader en zoon op afstand te houden, maar terwijl ik richting de kleedkamers liep, kon de vader mij toch nog hard tegen de schenen schoppen. Meteen daarna kreeg ik een karatetrap van de keeper."

Craeghs houdt een bloeduitstorting en een kneuzing aan de schouder over aan de aanval en is elf dagen werkonbekwaan. "Dit gedrag is onaanvaardbaar. We hebben dan ook besloten om zowel de speler als zijn vader, de afgevaardigde, met onmiddellijke ingang te schorsen", vertelt Leo Mandervelt, jeugdvoorzitter van Standard Elen. Hij is erg geschrokken. "De betrokkene deed altijd goed zijn best voor de ploeg. Hij was zelf scheidsrechter bij de kleintjes en ging goed met de jeugd om en dan gebeurt zoiets."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/9090/Voetb...eroeteren.dhtml

Mening: Ik vind het tegenwoordig vaker en vaker voor komen in het nieuws, geweld.

Meer en meer begin ik me de vraag te stellen of er is één dag zou zijn waar er geen geweld gepleegd wordt. In sport moet je sportief zijn.
Geweld pleeg je niet , en zeker niet in dergelijke sporten.

Geweld kan ook soms ongewild gepleegd worden op een voetbalveld. Voor iemand zich een sportman kan noemen moet hij zichzelf eerst kunnen beheersen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.