actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2010, 12:08
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Goed slapen betekent langer leven

Goed slapen betekent langer leven

04/05 Volgens een Chinese studie hebben mensen met een goede nachtrust meer kans op een gezonder en langer leven.

Ongeveer 16.000 Chinese volwassenen boven de 65 jaar deden mee aan het onderzoek. Daaruit bleek onder meer dat 80-plussers gemiddeld beter sliepen dan mensen tussen de 65 en 79 jaar.

Tweederde van de deelnemers was tevreden met de nachtrust die gemiddeld 7,5 uur duurde.

Een opvallend resultaat was dat mannen 23 procent meer kans hebben op een goede nachtrust dan vrouwen. Mensen met gezondheidsproblemen hebben 46 procent minder op kans om deftig te slapen. Ook mensen met angst of stress slapen slechter.

De onderzoekers concludeerden dat een goede slaapkwaliteit de kans op een langer en gezonder leven verhoogt.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...nger-leven.aspx

Mijn mening:
Ik denk dat mensen die lang slapen een beter afweersysteem krijgen. Als je goed kunt slapen, word je minder vermoeid, waardoor je beter tegen eventuele ziektes kunt vechten. Ik merk zelf als ik weinig slaap, ik veel sneller last krijg van keelpijn en hoofdpijn.
Het is ook belangrijk dat je een goed bed hebt. Anders kan je misschien niet goed slapen met alle gevolgen van dien. Bijvoorbeeld, als je een slechte matras hebt, zal je na een aantal maanden veel last hebben van je rug.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.