actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2016, 08:32
Emma.L*ysen Emma.L*ysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 62
Vier leerlingen neergeschoten voor middelbare school in San Francisco

Vier leerlingen zijn dinsdag neergeschoten op de parking van een middelbare school in San Francisco. Dat melden Amerikaanse media op gezag van de politie. Eén van de tieners is in kritieke toestand.

Het schooldistrict laat weten dat het ging “om een geïsoleerd incident buiten de schoolgebouwen, waarbij een student het doelwit werd van buitenstaanders”, schrijft CNN. De school werd een uur onder lockdown geplaatst, maar werd daarna weer vrijgegeven door de politie.

Een vijftienjarige leerlinge werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht. Ook twee mannelijke slachtoffers werden overgebracht naar het ziekenhuis. De vierde leerling raakte lichtgewond.

De politie is nog op zoek naar vier verdachten.

Bron: De Standaard, 19/10/2016

Eigen mening: Ik vind dit opnieuw een 'goed' voorbeeld van de wapenwet in de Verenigde Staten. Het is daar legaal om een wapen te houden voor je eigen veiligheid. Voorstanders van de wet, gebruiken het voorgaande argument als voornaamste reden om wapenbezit legaal te houden. Ik begrijp dat deze mensen zichzelf en hun familie willen verdedigen en beschermen, maar deze wet zorgt naar mijn mening enkel voor meer slachtoffers. Gevallen van zinloos wapengeweld komen vaker en vaker in het nieuws, dat betekent volgens mij toch dat er iets niet klopt. Waar ze geen rekening mee houden met deze wet, is dat op die manier ook alle mensen met slechte bedoelingen aan een wapen kunnen komen. En omdat zij aan een wapen kunnen komen, moeten er ook anderen over een wapen beschikken om hen tegen te houden. Maar op deze manier wordt er net een vicieuze cirkel gecreëerd. Het veranderen van de wet zou uiteraard niet betekenen dat er meteen geen gevallen van wapengeweld meer zullen zijn, want er zullen altijd mensen met slechte bedoelingen zijn. Maar het zou het voor deze mensen wel al moeilijker maken om aan een wapen te komen, en hen op die manier wat kunnen tegenhouden. Het is een discussie die al lang aan de gang is in de Verenigde Staten, maar naar mijn mening zouden ze deze wet beter aanpassen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.