actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2012, 09:12
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Obama brengt historisch bezoek aan Myanmar

YANGON - De Amerikaanse president Barack Obama is in de nacht van zondag op maandag geland in Myanmar, het voormalige Birma. Het is het eerste bezoek van een zittende Amerikaanse president ooit aan het Zuidoost-Aziatische land. Tienduizenden juichten hem toe, terwijl hij van het vliegveld op weg was naar het vroegere parlement in Yangon, waar hij president Thein Sein ontmoette.

Na afloop van zijn gesprek met Thein Sein zei de Amerikaanse president dat het proces van democratische en economische hervormingen dat de president op gang heeft gebracht, de ontwikkeling van Myanmar op een ongelooflijke manier kan stimuleren. Obama gebruikte de naam Myanmar, die de vroegere militaire junta heeft ingevoerd. Normaliter wordt in de Verenigde Staten gesproken van Birma, de oude naam van het Aziatische land. Later op de dag ontmoet Obama oppositieleidster en Nobelprijswinnares Aung San Suu Kyi.

Om het historische karakter van zijn bezoek te bekrachtigen doneert de president 170 miljoen dollar aan Myanmar, dat is 133 miljoen euro. Dat geld is bestemd voor projecten en onderwijs ter bevordering van de democratische ontwikkeling. Birma ging jarenlang gebukt onder een militair regime.

Obama blijft maar 6 uur. Daarna vliegt hij naar Cambodja, waar hij de conferentie van Asean bijwoont, de Associatie van Zuidoost-Aziatische Naties.



Bron: De telegraaf 19/11/2012
http://www.telegraaf.nl/buitenland/...ek_Obama__.html

Mening: Ik vind dit van Obama een duidelijk teken voor andere landen dat ze ook moeten werken aan hun democratisch bestaan. Het is natuurlijk bekend als je iemand als Obama achter je land hebt staan dat het allemaal wel net iets makelijker zal gaan voor jezelf en je bevolking.

Misschien dat de nieuwe leider van China hier ook maar eens aan denken. Hij is tegen het democratisch idee, wat ik voor deze tijd ronduit belachelijk vind.

De tijd van onderdrukking moet maar eens gedaan zijn!
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.