actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2018, 21:58
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
Brussel verbiedt WK-matchen op groot scherm

Wie had gehoopt om in het centrum van Brussel de wedstrijden van de Rode Duivels op het WK te bekijken op groot scherm, is eraan voor de moeite.

Het stadsbestuur verbiedt grote schermen en ook cafés mogen enkel binnen de wedstrijden uitzenden, bericht Bruzz woensdag. Voetbalfans kunnen wel terecht in het stadion van RWDM in Molenbeek en op het spiksplinternieuwe Spiegelplein in Jette.

Net zoals bij het EK in 2016 wordt het Edmond Machtensstadion van RWDM omgetoverd tot een heus WK-dorp. ‘Dankzij onze sponsors is de ingang volledig gratis’, zegt voorzitter van RWDM Thierry Dailly aan de regionale nieuwszender. ‘Het wordt ook een echt WK-dorp, met heel wat activiteiten, waaronder veel voor kinderen.’

Maximumcapaciteit


In Jette wordt de eerste wedstrijd van de Rode Duivels, op 18 juni tegen Panama, dan weer beschouwd als het ideale moment om het spiksplinternieuwe Spiegelplein in te wijden. ‘De werken aan het plein zullen net op tijd klaar zijn’, zegt burgemeester Hervé Doyen. De maximumcapaciteit zal, net zoals bij het EK, op ongeveer 6.000 man liggen.

In Brussel-stad daarentegen worden geen grote schermen toegestaan. ‘Wij zijn vooral bekommerd om de veiligheid’, klinkt het bij de woordvoerster van burgemeester Close. ‘Met al die nationaliteiten in Brussel, lokt zowat elke WK-match veel volk, en dat is gewoon een te zware belasting voor de politie.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180418_03470043

Eigen Mening:
Zelf ben ik de wedstrijden van de Rode Duivels van het EK 2016 en het WK 2014 gaan kijken op het grote scherm op de Markt in Turnhout. De sfeer die daar hangt, het lijkt wel of iedereen zijn zorgen vergeet en zingt en springt alsof hij de gelukkigste mens ter wereld is. Ik ben daarom zeker ook van plan om komende zomer de wedstrijden op het WK weer in Turnhout te gaan bekijken.
Als je dan bekijkt dat ze in Brussel dit grote volksfeest verbieden omwille van de veiligheid vind ik dit toch wel jammer. Ik kan de politie er ergens wel in volgen maar ik vind nog steeds dat het zou moeten doorgaan. Mensen die zich niet veilig voelen moeten dan maar thuis blijven. De fantastische sfeer weegt op tegen de veiligheid vind ik dan persoonlijk. Want niets is leuker dan bij een doelpunt van Lukaku in de lucht en in de armen van je vrienden te springen en alle euforie te delen met de mensen rond u. Veel leuker dan vanuit je zetel recht te springen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.