actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2017, 19:35
sara.v*rheyden sara.v*rheyden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ranst
Posts: 32
Nederlandse prins bezit minstens honderd huizen in Amsterdam

Nederlandse prins bezit minstens honderd huizen in Amsterdam

De woningmarkt in Amsterdam wordt gedomineerd door het grote geld. Rijke ondernemers, vermogende families, pensioenfondsen tot zelfs de Nederlandse prins Bernhard bezitten tientallen huizen in de stad.

Vaak gaat het om professionele beleggers die aangetrokken worden door de alsmaar stijgende huizenprijzen, blijkt uit onderzoek van de Nederlandse krant Het Parool.

Ruim twintig particulieren hebben elk meer dan honderd huizen of bedrijfspanden in de stad. Onder hen ook prins Bernhard, neef van koning Willem-Alexander, die 102 panden zou bezitten. Eén persoon bezit zelfs meer dan 500 panden.

Volgens Het Parool is inmiddels één op de acht woningen in Amsterdam opgekocht door beleggers. Zij delen de huizen veelal op in kleinere appartementen, om door te verhuren.

De dominantie van het grote geld baart het beleid zorgen. Volgens stadsgeograaf Cody Hochstenbach prijzen de beleggers particulieren die een huis willen kopen om er te gaan wonen uit de markt.

Bovendien leidt grootschalige verhuur tot veel verhuizingen en minder samenhang in buurten. De Amsterdamse gemeenteraad heeft een onderzoek en maatregelen gevraagd.

Bron: De Standaard 5/11 http://www.standaard.be/cnt/dmf20171105_03169732

Mening: Ik snap dat het beleid zich zorgen maakt hierover. Ikzelf vind het ook niet kunnen dat rijke beleggers de markt domineren. Zo kunnen zij de prijzen hard laten stijgen, waardoor het veel moeilijker wordt voor de bevolking om een appartement te kunnen huren. De rijkere bevolking helpt elkaar om nog rijker te worden, dus worden de rijken rijker en de armen armer. Uiteindelijk zal de kloof tussen rijk en arm nog groter worden. Ik steun de Amsterdamse gemeenteraad in het vragen naar maatregelen. Ik vind ook dat hier verandering in moet komen. Er wordt ook vermeld dat dit voor veel verhuizing en dus minder samenhang van de gemeenschap zorgt. Dit vind ik zeer jammer, omdat ik een goede gemeenschap belangrijk vind. Slechte buren hebben of niet overeen komen met je buren kan volgens mij ook een oorzaak zijn van de verhuizingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.