actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2012, 00:08
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Kunstenaar heeft eindelijk zijn houten penis terug

Kunstenaar heeft eindelijk zijn houten penis terug
Door: Sanne Riepema
24/10/12 - 18u15

De Nederlandse kunstenaar Peter de Koning uit Steenbergen in de Nederlandse provincie Noord-Brabant heeft eindelijk zijn metershoge houten penis terug. Het veelbesproken kunstwerk werd in beslag genomen door justitie, nadat de kunstenaar er een politieagent mee had beledigd. Van de voorwaardelijke boete van 1.000 euro heeft hij niets geleerd. "Mijn houten penis is een symbool van rechtvaardigheid, ik zou hem zo weer inzetten".
Zijn kunstwerk kwam in mei van dit jaar in opspraak nadat De Koning een bordje met de naam van een agent erbij had geplaatst. De agent had volgens hem zijn dochter onheus gefouilleerd en haar daarbij betast. Dit schoot bij vader De Koning in het verkeerde keelgat en daarom plaatste hij het naambordje bij de penis. Hierop moest De Koning voorkomen en het ding werd in beslag genomen. De politie erkende het foute handelen van de agent en plaatste hem over. De kunstenaar kreeg een voorwaardelijke boete van 1.000 euro opgelegd.

Symbool van rechtvaardigheid
De Koning mag het kunstwerk weer in zijn voortuin zetten, maar mag daar geen naambordjes naast zetten. Maar van de boete van 1.000 euro ligt hij echt niet wakker. "Mijn houten piemel is een symbool van rechtvaardigheid en ik schroom niet om het bij de volgende onrechtvaardige ambtenaar weer in te zetten", aldus de kunstenaar.

Vandaag mocht De Koning zijn kunstwerk weer omarmen, zo besloot de rechter. Vanmorgen reed hij daarom met zijn aanhanger naar een loods in Bleiswijk om het ding op te halen. Hij zou de penis kunnen verhuren aan geïnteresseerde exposities, maar veel liever houdt hij hem zelf. "Ik ben zo blij dat hij weer terug is, want het was maar de vraag of ze hem zouden verkopen". Eenmaal ingeladen trok de penis veel bekijks op de terugweg. "Het is geweldig, veel mensen op de snelweg toeteren, want zoiets hebben ze natuurlijk nog nooit gezien". Inmiddels staat het houten kunstwerk weer te pronken in zijn voortuin.

Eigen mening:
Weeral een vorm van ongewenste intimiteiten door machtsmisbruik. De Koning heeft zich nog beheerst en de zaak "zeer volwassen" op genomen, als ik een dochter zou hebben en "de arm der wet" zou zoiets doen denk ik niet dat ik er zo rustig mee zou kunnen omgaan. Het feit dat ze de politieagent over werd geplaatst is ook rustgevend ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.