actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2018, 12:55
laura.d*ies laura.d*ies is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Lint
Posts: 33
Anke Van dermeersch dient klacht in tegen de koran: "Een militair handboek"

Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) zal klacht indienen tegen de koran. Dat heeft ze gezegd in een interview met De Zondag. Van dermeersch vindt dat het Europees Hof het boek “moet toetsen aan het EVRM”. “De koran is een militair handboek. Moslims mogen dat ook niet interpreteren. Ze moeten dat letterlijk toepassen.”

Van dermeersch geeft in De Zondag toe dat ze de koran nog niet volledig heeft gelezen. “Dat boek is moeilijk geschreven, in oubollig en religieuze verzen. Ik heb de delen gelezen die relevant zijn”, zegt ze. “De verzen waarin wordt opgeroepen tot geweld bijvoorbeeld.” Dat terroristen allahu akbar roepen, is omdat de koran oproept om ongelovigen te doden, zo zegt Van dermeersch. Al benadrukt de Vlaams Belanger ook dat ze geen verbod wil van het boek. “Ik wil waarschuwen voor de gevaren.” Ze zal dus ook een klacht indienen tegen de koran, zodat het Europees Hof het boek "kan toetsen met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens".*

Een aantal weken geleden veroorzaakte ze nog ophef met de cover van haar boek “A.N.K.E #politiekincorrect”, waarop ze met haar knalrode hakken op de koran staat. Voor Van dermeersch mag die cover letterlijk genomen worden: “Ik zet de koran een hak”. “De koran vergoelijkt vrouwendiscriminatie”, verklaart de politica de foto. “Ik noem dat boek de #MeToo-bijbel van de vrouwendiscriminatie. Vrouwen hebben geen rechten in de islam. Geweld op vrouwen mag, ze mogen zelfs verkracht worden, volgens de koran.” Haar “strijd tegen de islam” wil ze geen obsessie noemen, maar Van dermeersch vindt wel dat de islam een “groot risico vormt voor onze samenleving”.

"De hoofddoek is de jodenster van vroeger"
Van dermeersch zegt dat ze vrouwen wil waarschuwen voor de gevaren van de islam. “Ja, er zijn veel gematigde moslims, maar zij zullen altijd overtroefd worden door de fundamentalisten.” Van dermeersch zegt dat ze ook positieve reacties krijgt op haar betoog. “Helaas komen die moslima’s dan alleen te staan, de sociale druk in die gemeenschap is heel groot.” Zo dragen moslima’s volgens Van dermeersch hun hoofddoek niet vrijwillig. “De hoofddoek is de jodenster van vroeger, hét merkteken van discriminatie. Ik pleit daarom voor een verbod voor meisjes onder de achttien jaar.”*

De Vlaams Belanger is er overigens van overtuigd dat iemand met andere roots ook “perfect Vlaming kan worden onder de Vlamingen”. Dat haar partij mensen met andere roots liefst weg wilt, klopt niet volgens Van dermeersch: “Wij pleiten voor een tijdelijke immigratiestop omdat we eerst orde op zaken moeten zetten. Je kan armoede niet oplossen als je nieuwe armoede importeert.” "Maar", zegt de politica, “wie hier een theocratie wil installeren, is niet welkom”.*

Bron: De standaard 20 mei 2018.
https://www.demorgen.be/binnenland/...dboek-b0fcddaa/

Mening:
Ik ken nog niet zo heel veel van politiek maar omdat wij dit jaar moeten gaan stemmen ben ik toch wel benieuwd en geïnteresseerd in het opdoen van opvattingen van politieke partijen. Bij deze mening sluit in mij totaal niet aan. Ik vind het onmenselijk dat je een boek dat staat voor iemands geloof, wil laten verbieden. Ik gebruik dat woord omdat -ook al pleit zij anders- ik me afvraag waarom je anders een klacht zou willen indienen? Ze zegt dat de Koran oubollig is maar tot een index willen komen is wel van deze tijd?

Van demeersch en iedereen mag absoluut een eigen mening, overtuiging, geloof,… hebben maar ik vind niet dat je andere mensen tot jouw mening mag verplichten en zo dwingt om van hun mening, geloof, … af te stappen. Als je niet gelooft in Allah of de Koran dan is dat jou volste recht maar daar kan het toch ook bij blijven? Waarom zou je andere mensen moeten lastigvallen, verdrietig maken, boos maken, ongewild laten voelen, …. ?
Fundamentalisten zijn mensen die bijvoorbeeld hun geloof tot in de puntjes uitvoeren en letterlijk nemen. Dit gaat vaak te paard met een fanatieke uiting tegen ongelovigen. Ik zie niet zo veel verschil met Anke Van demeersch. Zij probeert ongelovige (van haar mening dan) toch ook (met dwang) te overtuigen? Ik vind dat een beetje hypocriet. Ik kan echt zeer moeilijk tegen mensen die bv. iets proberen te verbieden maar in zekere zin hetzelfde doen.
Tenslotte gelooft zij dat fundamentalisten alleen maar in de Islam bestaan??

Wat ik ook kortzichtig vind is dat zij gelooft dat alle moslima’s gedwongen zijn tot geloof. Van het kleine aantal moslima’s dat ik heb ontmoet, weet ik zeker dat ze vrijwillig hoofddoeken dragen en zeer tevreden zijn waarin zij geloven.

Tot slot ben ik teleurgesteld dat er hierop zelfs goede reacties zijn gekomen. Want ik wil echt staan voor een behulpzaam land. Geen land waar je jezelf niet mag zijn of niet wordt geholpen als je arm bent omdat je uit een nog veel armer en gevaarlijk land komt, wanneer je nationaliteit ergens anders ligt of wanneer je in iets anders dan de meerderheid gelooft, … .

Laatst aangepast door laura.d*ies : 20th May 2018 om 14:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.