actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2017, 16:20
laura.d*ies laura.d*ies is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Lint
Posts: 33
Honderdtal jongeren brengen trein tot stilstand ter hoogte van Bosvoorde

Een honderdtal jongeren hebben dinsdagavond voor amok gezorgd op een trein tussen Ottignies en Brussel, onder meer door aan de noodrem te trekken. De trein werd uiteindelijk geëvacueerd in Bosvoorde. De politie kon zes jongeren identificeren, maar niemand werd aangehouden. De treinbestuurder doet op Facebook zijn verhaal.

Rond 21.30 uur kwamen bij de politie de eerste berichten binnen over een honderdtal jongeren die personen lastig vielen op het perron en in de trein. De situatie liep volledig uit de hand toen een van de jongeren rond 22 uur aan de noodrem van de trein trok. Die kwam iets voor het station van Bosvoorde tot stilstand.

‘De trein is met veel moeite nog tot in het station van Bosvoorde geraakt, waar dan een evacuatie heeft plaatsgevonden. De mensen zijn op bussen van de MIVB gezet’, zegt woordvoerder van de federale politie, Peter De Waele. ‘Na de evacuatie werden zes personen geďdentificeerd, waarvan men vermoedt dat een van hen de dader is die aan de noodrem trok.’

De verdachten werden niet van hun vrijheid beroofd of ter beschikking gesteld van de procureur. Het is ook nog onduidelijk of de jongeren onder invloed waren.

Treinbestuurder doet verhaal

'Wat ik en mijn treinbegeleider gisteren hebben moeten meemaken is gewoonweg schandalig, ziekelijk en onbeschrijfelijk. Zoiets heb ik op meer dan 10 jaar nog nooit meegemaakt', schrijft de treinbestuurder op Facebook. 'We moesten honderden reizigers evacueren in een tunnel met een 30-tal agenten. Daarbij is een dame gevallen en werd een andere vrouw met drie kindjes ernstig bedreigd omdat ze haar plaats niet wou afstaan. Reizigers waren in paniek, twee mensen werden onwel en in de trein stonk het naar cannabis, lagen brandblussers op de grond en waren binnendeuren kapot.'

Bron: De standaard. 1 November 2017.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171101_03164430
Verhaal volgens de treinbestuurder: https://www.facebook.com/tb.kevin/p...213920731683056

Mening:
Dit is een verschrikkelijke, onverantwoordelijk en respectloze daad waar geen woorden voor zijn.
Aan de hand van mijn eigen ervaringen met de pukkelpoptrein begrijp ik niet hoe deze situatie zo is kunnen escaleren. De 100-tal jongeren op deze trein weten wel wat nog plezierig is en wanneer het grensoverschrijdend wordt in tegenstelling tot de jongeren van trein 2142.
Agressie, gebruik van cannabis op de trein en vandalisme zijn gevaarlijke daden die echt niet door de beugel kunnen. Ik vind het verschrikkelijk en onbegrijpelijk dat deze jongeren niet werden aangehouden omdat ze enerzijds duidelijk niet weten hoe ze zich in de maatschappij moeten gedragen en anderzijds de treinchauffeur bespotte wat absoluut wijst op gebrek aan respect en empathie.
Daar bovenop vind ik dat ze dit dure “grapje” zeker zelf moeten terugbetalen.
De chauffeur lijkt professioneel gehandeld te hebben, wat ik bewonderenswaardig vind en zelf niet zou kunnen opbrengen in zo’n buitensporige situatie.
Tenslotte wil ik nog vermelden dat ik het spijtig vind dat volgens de chauffeur en een ander artikel Walibi een oorzakelijk verband zou hebben de opstandige jongeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.