actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2018, 17:07
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Japanse trein vertrekt 25 seconden te vroeg en maakt zo ‘onvergeeflijke fout’

Een Japanse spoorwegmaatschappij heeft zich uitgebreid geëxcuseerd omdat een trein 25 seconden te vroeg vertrokken was. ‘Dit zal nooit meer gebeuren.’

Begin deze week verliet een Japanse trein het station van Notogawa om 7.11 uur, terwijl het aangegeven vertrekuur 7.12 uur was. De machinist had zich namelijk vergist en dacht dat de trein wel degelijk om 7.11 uur moest vertrekken. Doordat de trein 25 seconden te vroeg vertrok, moesten tientallen Japanners zes minuten wachten op het perron om de volgende trein te nemen.

Aangezien stiptheid het stokpaardje bij uitstek is in het land, haalde de spoorwegmaatschappij de woede van menig reiziger op de hals door het incident. ‘Dit is een onvergeeflijke fout’, communiceerde het bedrijf. ‘Wij excuseren ons nadrukkelijk voor al het leed en ongemak dat wij veroorzaakt hebben en wij zullen dit grondig evalueren. Dit zal nooit meer gebeuren.’

Vorig jaar moest ook een andere maatschappij al door het stof omdat een trein 20 seconden te vroeg vertrokken was. In Japan is enkele minuten te laat komen op het werk, op school of voor elke andere afspraak not done. Wie niet stipt op tijd komt, dreigt ontslagen of buitengezet te worden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180517_03517473
Eigen mening: Hier moet ik wel eens mee lachen. In België mag ja al blij zijn als het openbaar vervoer geen half uur te laat is. Hoewel ik wel kan begrijpen dat te vroeg ook niet leuk is. Maar klagen over een trein die 25 seconde te vroeg vertrekt vind ik wel heel belachelijk, hoe hoog je stiptheid ook in het vaandel draagt. Ik herinner mij een soortgelijk voorval waarbij er enkele seconde te laat vertrokken was en iedereen een gehandtekend attest van de Chauffeur kreeg om af te geven op het werk, school of andere afspraken. Het is duidelijk dat we in een heel andere maatschappij leven en dus ook andere waarden en normen hanteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.