actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2015, 10:01
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
42 doden bij zwaar busongeval in Frankrijk

vr 23/10/2015

Bij een botsing tussen een bus en een vrachtwagen in het departement Gironde, in het zuidwesten van Frankrijk, zijn zeker 42 doden gevallen. De twee voertuigen vatten door de impact onmiddellijk vuur. In de bus zaten gepensioneerden die op reis vertrokken.

Het ongeval gebeurde vanmorgen rond 7.30 uur in het dorpje Puisseguin, nabij de stad Libourne, niet ver van Bordeaux. De bus was vanmorgen vroeg vertrokken uit het dorpje Petit-Palais in de Gironde en was op weg voor een uitstap naar het aanpalende departement les Landes.

Volgens de lokale media vervoerde de bus 49 mensen, voornamelijk gepensioneerden die met vakantie vertrokken. Over hun nationaliteit is nog niets bekend, maar wellicht gaat het voornamelijk om mensen uit de buurt.

De bus en de vrachtwagen botsten frontaal op elkaar op de departementale weg D123. Een behoorlijk smalle weg is dat, maar op het ogenblik van het ongeval lag de weg er niet nat of glad bij. De bus zou aan de basis van het ongeval liggen. Het voertuig vatte vervolgens vuur, waardoor heel wat passagiers in de val zaten.

In de bus zelf vielen zeker 41 doden en ook de vrachtwagenchauffeur liet het leven. Volgens de eerste berichten zouden slechts 5 tot 8 mensen het ongeval hebben overleefd, zij zouden lichtgewond zijn.

De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. De burgemeester van Puisseguin heeft zijn medeleven al betuigd. "We zijn gegrepen door emoties. We moeten nu eerst de opvang van de gewonden zien te organiseren en nadien helaas ook het bergen van de lichamen."

Het gaat om het zwaarste ongeval op de weg in Frankrijk sinds 31 juli 1982. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve is samen met premier Manuel Valls op weg naar de plaats van het ongeval. "De hele Franse regering is gemobiliseerd door deze vreselijke tragedie", reageert president François Hollande.

bron: De Redactie

Eigen mening:
Er zijn 42 doden gevallen bij een zwaar busongeval in Frankrijk. Het is niet de eerste keer en het doet me wat denken aan het voorgaande busongeval toen de bus tegen een wand van een tunnel botste. Toen waren het kinderen nu zijn het gepensioneerden, wat het voor mij niet minder erg maakt. Het jammere is dat er geen gewonden bij zijn. Ik vind dat buschauffeurs om de zoveel jaren een bijscholing moeten krijgen. Ook al zijn zo'n ongevallen vaak onvermijdbaar, preventief te werk gaan kan hierbij enigszins helpen. Ik betuig mijn medeleven naar de families en naasten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.