actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2015, 11:39
Amber.V*erhoeven Amber.V*erhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 75
Een op tien bestuurders loopt tegen de lamp bij ochtendlijke alcoholcontrole

ANTWERPEN - Politie Antwerpen hield zondagochtend alcohol- en drugcontroles in de Dinantstraat in Antwerpen. Met opvallend resultaat, want bijna 10% van de in totaal 176 bestuurders had teveel gedronken.
Bij de controle onderzocht de politie in totaal 176 bestuurders. 17 onder hen, goed voor bijna 10% van het volledige aantal gecontroleerden, had een glaasje teveel op. Zes bestuurders bleken onder invloed van verdoven middelen en negen rijbewijzen werden ingetrokken.

Fikse boete

Voor een man was de alcoholcontrole een serieuze streep door de rekening. De buitenlandse bestuurder moest voor zijn overtreding ter plaatse 1.200 euro betalen. Twee andere buitenlanders kregen een boete van 310 euro omdat ze nog achterstallige betalingen niet hadden verricht bij de politie.

Een 35-jarige bestuurder ging tijdens de controle niet akkoord met de gang van zaken van de Antwerpse politie. Na zich op te winden, viel hij enkele politiemensen aan. De agenten moesten pepperspray gebruiken om de man te overmeesteren, die na zijn aanhouding nog schade toebracht aan de politiewagen. Ook zijn 48-jarige passagier werd aangehouden voor ongewapende weerspannigheid en het verstoren van de openbare orde.


Eigen mening: Alcohol en rijden gaan absoluut niet samen, ik ben dan ook een voorstander van nultolerantie. Desalniettemin vind ik dat de boetes enorm hoog kunnen oplopen en dit is dan ook subjectief. Een boete van 1.200 euro is voor een alleenstaande vader of moeder een grotere streep door de rekening dan voor man of vrouw met een hoge functie. Boetes vind ik dus niet de ideale straf. De straf moet meer in lijn zijn met de aard van de overtreding. Wanneer de bestuurder dronken achter het stuur zit dan zou men bijvoorbeeld de bestuurder kunnen verplichten voor de aankoop van een alcoholslot. Ik denk dit veel efficiënter is dan een boete want wat is de link tussen een geldsom en dronken rijden? Als we er cijfers zouden bij halen denk ik dat bestuurders die dronken achter het stuur zitten meermaals ditzelfde gedrag vertonen terwijl een alcoholslot op de auto dit probleem volledig van de baan veegt.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...erpen/1.2486191
Geraadpleegd op 2 november 2015

Laatst aangepast door Amber.V*erhoeven : 2nd November 2015 om 11:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.