actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2013, 14:12
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Tien jaar cel en 2.000 zweepslagen voor naaktdanser in Saoedi-Arabië

Tien jaar cel en 2.000 zweepslagen voor naaktdanser in Saoedi-Arabië
In Saoedi-Arabië is een jongeman tot tien jaar cel en 2.000 zweepslagen veroordeeld omdat hij zich naakt in het openbaar had vertoond. Volgens de Saoedische website al-Weam werd de jongeman in de omgeving van de stad Buraida betrapt toen hij ‘naakt in een auto zat en dansbewegingen maakte’.

Drie andere jongemannen, die met hem onderweg waren, kregen celstraffen tussen de drie en zeven jaar. De chauffeur van de wagen zal tijdens zijn straf 1.200 zweepslagen krijgen, de andere twee jongens elk 500.

In Saoedi-Arabië is een puriteinse interpretatie van de soennitische islam de staatsgodsdienst. Lijfstraffen worden voor verschillende misdrijven toegediend. De stad Buraida geldt als bijzonder conservatief.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131002_00771315 (geraadpleegd op 3 oktober 2013)

Mijn mening:
Zichzelf openbaar naakt vertonen kan uiteraard niet. Ook in België is dit niet toegestaan en strafbaar volgens de wet. Toch is deze straf enorm overdreven. Saoedi-Arabië kan dan wel een heel puriteins land zijn, 10 jaar voor openbaar naakt zijn is wel overdreven.
Maar de celstraf tot daar aan toe nog. Het zijn de 2000 zweepslagen waar ik me druk in maak. Ik vind het gewoonweg verschrikkelijk dat we in de 21ste eeuw nog steeds middeleeuwse lijfstraffen toepassen. Mensen op deze manier straffen zou niet meer mogen. Leg mensen een geldboete op, eventueel een gevangenisstraf (maar dan wel één die overeenstemt met de aard van de misdaad), maar ga ze niet lichamelijk straffen. Het opzettelijk toebrengen van pijn aan een ander individu is gewoon onmenselijk.
Op zulke momenten, tijdens het lezen van zulke berichten, ben ik enorm blij dat ik in een West-Europees land zoals België woon. Hier worden daders gestraft voor hun daden, maar bestaan er geen onmenswaardige lijfstraffen meer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.