actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2013, 14:36
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Tieners zetten video van verkrachting 12-jarige op Facebook

Tieners zetten video van verkrachting 12-jarige op Facebook

Gisteren om 21:57 door mtm | Bron: fox news

Drie tieners uit Chicago worden beschuldigd van de verkrachting van een twaalfjarig meisje. Nadien zetten ze de beelden van de aanslag ook nog eens op de sociaalnetwerksite Facebook.
Twee zestienjarigen en een vijftienjarigen vielen in december van vorig jaar een twaalfjarig meisje op straat aan en namen haar mee naar de kelder bij een van hen thuis.

De tieners werden gevat omdat ze de verkrachting ook filmden en die later op Facebook zetten. Een van hen kwam met zijn gezicht in beeld en kon dus makkelijk geďdentificeerd worden. Na onderzoek werden ook zijn twee kompanen in beschuldiging gesteld.

Als de drie tieners op borg vrij willen komen, moeten ze 900.000 dollar betalen. Het is nog niet duidelijk of ze al advocaten hebben

Bron: De Standaard, 19/05/2013, http://www.standaard.be/cnt/DMF20130519_00588499

Persoonlijke mening

Dan verschieten wij er soms van dat de ouderen zeggen 'met die jeugd van tegenwoordig... '. Wat bezielt deze jongeren toch ? Hoe haal je het ten eerste al in je hoofd om als 15 - 16 jarige iemand te verkrachten, om dat dan nog eens te filmen én op facebook te zetten ? Ik vraag mij af waar het met deze jongeren naar toe gaat. Als zij op hun 16 jaar al zulke feiten plegen... Toen ik 15 - 16 jaar was dacht ik enkel aan wat ik die dag ging aandoen en/of mijn haar er wel goed uit zag. Ik weet niet hoe dat gaat voor een jongen van die leeftijd, maar ik denk niet dat het normaal is dat je dan nadenkt om iemand te verkrachten. Waar ik m'n hoofd soms over breek is of ze zoiets effectief plannen of dat het een impulsieve daad was ? En wat dan eigenlijk het ergste is ? Ik begrijp gewoon niet dat het in je hoofd kan zitten om te plannen dat je iemand gaat verkrachten. Maar anderzijds ook niet dat je in het voorbij wandelen van een 12 jarige plots de gedachte krijgt om ze met z'n drieën te verkrachten. Wat gaat er toch om in de hoofden van deze tieners ?

Laatst aangepast door E*ilie.Payne : 20th May 2013 om 16:06.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th May 2013, 15:04
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Dit is toch echt te gek voor woorden. Met alle wil van de wereld kan ik dit gewoonweg niet vatten. Wat bezielt je om als 16-jarige dergelijke zaken uit te steken. Neemt niet weg dat het op een andere leeftijd kan, zeker niet, maar dit is toch te marginaal voor woorden? Soms begrijp ik niet wat er in het hoofd van dergelijke personen omgaat, dit is absoluut ver van de realiteit en kan niet hard genoeg bestraft worden.
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th May 2013, 17:49
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Kan dit allemaal zomaar?
Waarschijnlijk wel, deze tieners zijn minderjarig en kunnen niet in de cel belanden.. Een jeugdinstelling hoogstens, waar ze na enkele jaren weer weg mogen en dan moeten wij ze als maatschappij terug opvangen..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.