actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2016, 12:52
jobbe.j*nssen jobbe.j*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Hoogstraten
Posts: 28
Ben Weyts terughoudend over verbod op handsfree bellen

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voelt er weinig voor om handenvrij te bellen achter het stuur te verbieden. Dat zegt hij in een reactie op het nieuws dat ook wie handsfree belt minder aandachtig is in het verkeer. “Bellen, sms’en, mailen met de gsm in de hand, dat is nog altijd het meest gevaarlijke”, aldus Weyts in De Ochtend op Radio 1. Volgens onderzoek dat in opdracht van Radio 2 werd uitgevoerd door het BIVV en dat gebeurde met behulp van zogenaamde ‘slimme brillen’, heeft een bestuurder die een handsfreekit gebruikt 44 procent minder aandacht voor verkeersborden, en 28 procent minder voor andere bestuurders. Automobilisten kijken ook minder regelmatig in hun linkse zijspiegel en hebben meer de neiging om op de middelste rijstrook te rijden.
“Eigenlijk ben ik niet verrast, dit bleek al uit vorig onderzoek”, reageert minister Weyts. Hij vindt dat handenvrij bellen afgeraden moet worden, maar is terughoudend voor een verbod.
“Bellen, sms’en, mailen met de gsm in de hand, dat is nog altijd het meest gevaarlijke. In discussie treden met je medepassagiers leidt ook af, maar waar trek je dan de lijn? Ik trek die liever waar hij nu ligt, maar met meer controle”, aldus Weyts. “Het heeft geen zin dat de huidige regelgeving die niet wordt nageleefd strenger wordt gemaakt, in de hoop dat ze dan wel wordt nageleefd.”

Datum: 21/11/2016
Bron: http://nl.metrotime.be/2016/11/21/n...ndsfree-bellen/

Eigen mening:
Ik vind zelf dat handfree bellen iets is dat zeker zou moeten kunnen. Veel mensen die bijvoorbeeld een uur of langer onderweg zijn naar hun werk maar wel bereikbaar moeten blijven, moeten wel kunnen bellen voor hun werk. We zitten in een maatschappij waarbij de mens elke minuut van de dag en elke dag van de week bereikbaar wordt verwacht. Als je dan ineens een uur van de aardbol verdwijnt, is dat niet zoals je baas of iemand anders het wilt. Ik keur dit absoluut niet goed! De werkgevers moeten respecteren dat hun werknemers niet altijd bereikbaar (mogen) zijn. Ik ben mezelf ook bewust dat tijdens het handfree bellen de kansen op een ongeval groter zijn, maar dat is dan een risico dat je er bij moet nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.