actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2011, 23:59
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Miljoenen mensen leven in nucleaire gevarenzone

Meer dan 90 miljoen personen wonen binnen een straal van 30 kilometer afstand van één van de 211 kerncentrales op de wereld. Dat blijkt uit een studie die vrijdag werd gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke magazine Nature.

In de 30 kilometer-perimeter rond de beschadigde kerncentrale van Fukushima in Japan woonden voor de opgelegde evacuatie van het gebied zo'n 172.000 mensen. De bevolkingsdichtheid rond tweederde van de kernreactoren ter wereld is veel hoger, berekende de studie.

Rond ongeveer 21 kerncentrales in Azië, Noord-Amerika, Duitsland, Groot-Brittannië, Zwitserland en zelfs België, wonen meer dan één miljoen mensen.

111 miljoen in VS
Wanneer men rekening houdt met een straal van 75 kilometer rond een nucleaire reactor, lopen bijna een half miljard mensen wereldwijd een potentieel risico, waarvan 111 miljoen personen in de Verenigde Staten, meer dan 72 miljoen in China en bijna 57 miljoen in India. (afp/eb)


Bron: www.hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/6756/Kerne...varenzone.dhtml

Eigen mening:
Zelf ben ik ook een van de half miljard mensen die in deze nucleaire gevarenzone wonen. Ik denk dat het nagenoeg onmogelijk is om alle mensen die in deze zone wonen definitief te evacueren, maar er zijn wel andere mogelijkheden die ondernomen kunnen worden.
Zo kan je bijvoorbeeld de burgers beter informeren over wat ze moeten doen als er nucleair gevaar dreigt. Dit vind ik nog steeds niet voldoende gebeuren, want zelf weet ik maar amper wat ik moet doen.
Ook de waarschuwingssirenes zouden talrijker mogen. Als hier tests mee gebeuren, zijn ze soms maar amper hoorbaar. Daarom zouden er misschien meer sirenes geplaatst kunnen worden, zodat iedereen ze perfect kan horen.
Wat ik wel positief vind, is dat jodiumtabletten voor ons gratis zijn. Dit is toch essentieel om een radioactieve vergiftiging tegen te gaan.
Kortom, ik vind dat er goede veiligheidsvoorzieningen zijn, maar ben ervan overtuigd dat het toch net iets beter kan. Een kleine investering zal misschien nodig zijn, maar als er ooit echt gevaar dreigt, zouden er misschien mensenlevens gered kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.