actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2011, 11:56
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Aantal kankerpatiënten laatste 10 jaar met kwart gestegen

Aantal kankerpatiënten laatste 10 jaar met kwart gestegen
24/03/11, 18u21
De voorbije tien jaar is het aantal kankergevallen in Vlaanderen met een kwart gestegen. Dat meldt Radio 1. Het risico om aan de ziekte te sterven is dan weer gedaald. De cijfers zijn afkomstig van de Stichting Kankerregister.

Voornaamste reden voor de toename van mensen met kanker is de vergrijzing. Ouderen lopen meer risico om door de ziekte geveld te worden.

Los van vergrijzing, is ook een ongezonde levensstijl een oorzakelijke factor. Het risico op kanker stijgt daardoor jaarlijks met één procent.

Dat de voorbije tien jaar meer mensen hun ziekte hebben overwonnen, is vooral te wijten aan medische vooruitgang. Zo kan de kanker tegenwoordig veel sneller worden opgespoord.

Bron: www.demorgen.be
Datum raadpleging: 25 maart 2011

Op het eerste zicht vind ik dit een zeer verontrustend cijfer: "met een kwart gestegen". Als je dan verder leest en opmerkt dat de vergrijzing in ons land een rol speelt in deze conclusie, valt het voor mij al iets gemakkelijker om te vatten. Doch, dit wil niet zeggen dat het daarom ook leuker is om horen.
Ook een ongezonde levensstijl wordt hier beschreven als een oorzakelijke factor. Ik hoop dat de VLK misschien een campagne gaat voeren rond een gezondere levensstijl en niet zomaar appeltjes verkopen, ook al zijn appels op zich al véél gezonder dan de snacks die de westerse wereld maar al te graag verorbert.
Ten slotte, de sterftecijfers met als doodsoorzaak kanker zijn dan weer gedaald, wat op zich ongelofelijk goed nieuws is! Ik hoop dat de medische wereld verder blijft zoeken naar oplossingen voor diegenen die te kampen hebben met deze vreselijke aandoening, opdat hun strijd hiertegen minder pijnlijk zou worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.