actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2013, 16:58
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Poetin: "Snowden mag met Duitsers praten"

De voortvluchtige Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden mag wat het Kremlin betreft met vertegenwoordigers uit Duitsland praten. Dat liet president Vladimir Poetin via een zegsman weten aan de krant Kommersant.

"Hij bevindt zich op Russisch grondgebied, heeft voorlopig asiel en is daarom vrij om wie dan ook te ontmoeten,'' zei de woordvoerder van de Russische president. Snowden houdt zich volgens hem aan de voorwaarde om niets te doen dat de Verenigde Staten schaadt.

Snowden kreeg donderdag in Rusland bezoek van de Duitse parlementariër van de Groenen Christian Ströbele. Ze bespraken onder meer de mogelijkheden om Snowden te laten getuigen tegenover het Duitse parlement en de regering.

Zwitserse media berichten vandaag dat ook parlementariërs uit dat land met Snowden willen praten. De Zwitserse parlementariërs willen van de klokkenluider informatie over de activiteiten van Amerikaanse geheime diensten in hun land en vooral in Genčve. In die stad, die al langer als 'spionagemetropool' bekend staat, zijn bijvoorbeeld de Verenigde Naties gevestigd.

Bron: Het Laatste Nieuws - http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rs-praten.dhtml

Mening: Snowden, de grote klokkenluider, verblijft in Rusland en hij doet daar niets verkeerd. Het is een ware held, hij heeft veel informatie kunnen vrijspelen over o.a. de geheime diensten, waardoor wij nu weten waar we staan. Ik vind het ten eerste zeer bewonderenswaardig dat hij zo'n informatie durft vrijgeven. Hetgeen ik mij nog afvraag is wat hij misschien nog te vertellen heeft of dat er misschien nog meer voor ons verborgen word. Ik hoop dat dit een aanzet is voor andere mensen om op te komen voor meer behoud van privacy.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.