actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderzoek in de Wereld
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2018, 09:37
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
Telenet neemt De Vijver Media volledig over

Telenet neemt De Vijver Media volledig over. Dat werd woensdag voorbeurs bekendgemaakt.

De andere aandeelhouders Mediahuis en Waterman & Waterman (Wouter Vandenhaute en Erik Watté) verkopen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent in De Vijver. Hiermee wordt Telenet de enige aandeelhouder van de commerciële zenders Vier, Vijf en Zes en van productiehuis Woestijnvis. Financiële details worden niet meegedeeld.

'De beslissing 30 procent belang in De Vijver Media te verkopen is een bewuste keuze', zegt Mediahuis. 'Onze groep groeide het afgelopen jaar namelijk bijzonder snel en de komende jaren willen we dan ook ten volle focussen op het verder ontwikkelen van onze Belgisch-Nederlandse organisatie en de verdere digitale transitie en groei van onze merken en diensten.'

Tegelijk met de verkoop van de participatie in De Vijver Media, richten Mediahuis en SBS via een joint venture een gezamenlijke nationale reclameregie op. 'Het aanbod van deze regie zal bestaan uit de online videoproposities van onze nieuwsmerken (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg) en de entertainmentmerken van SBS (Vier, Vijf en Zes)', aldus Mediahuis.

In een eerstvolgende stap zullen zowel de aandelentransactie als de oprichting van de joint-venture worden voorgelegd aan de bevoegde mededingingsautoriteiten. Ook klinkt het dat het partnerschap dat Mediahuis en Waterman&Waterman hebben in Flanders Classics, wordt verdergezet.

Bron: De Standaard, 7/03/2018

Eigen mening: Enerzijds vind ik het goed dat Telenet enige aandeelhouder van de zenders Vier, Vijf en Zes en van productiehuis Woestijnvis wordt. Dit kan volgens mij alleen maar een positieve invloed hebben op de afstemming en samenwerking tussen de verschillende kanalen, meer en sneller inspelen op vernieuwingen en afstemmen op de "kijker-afzetmarkt". Anderzijds ben ik ook wat ongerust in verband met deze overname. Ik vrees voor een monopoliepositie van Telenet. Nu het enige aandeelhouder is kan het zijn eigen wil doordrukken, met natuurlijk het oog op nog meer winst maken. Volgens mij gaan er tal van reclamecampagnes, advertenties en listige verkoopstrategieën op poten gezet worden om kijkers zo te overhalen zich bij Telenet aan te sluiten, een of ander abonnement aan te smeren,... Er zijn reeds geruchten dat Telenet prestigieuze reeksen lanceert, maar eerst op hun eigen decoder in Play, of Play More , en pas daarna ze op de reguliere kanalen los te laten. Dit is slim van Telenet, maar ook echt niet oké vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.