actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 13:51
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Katerina.D*clerck
Ik ben zeker mee met uw opmerkingen. Ik wil het dan ook niet zwart-wit stellen. Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat geen enkele job/functie mijns inziens vrij zou moeten zijn van regelmatige evaluatie, net als de bijhorende vergoedingen en/of voordelen. Wordt momenteel überhaupt enige controle/evaluatie opgemaakt en uitgevoerd voor deze functies? Het onderwerp wordt meer en meer aangehaald in de media, naar mijn gevoel omdat deze vragen (ook weer al dan niet terecht) bij het grote publiek leven.

Anderzijds ben ik het eens met het principe "loon naar werk". Politicus worden kan en wil niet iedereen. Ik stel me echter de vraag of je het in eerste instantie moet doen om rijk te worden? Ik begrijp de stelling dat een te grote verlaging van vergoeding aanleiding tot corruptie zou kunnen geven, maar - en hier ben ik dan waarschijnlijk de grote idealist - politicus worden gaat in eerste instantie om een ideaal nastreven en proberen vertalen naar de praktijk, niet? Want als je puur kapitalistisch/materialistisch ingesteld bent, wanneer zal genoeg dan ook echt genoeg zijn? Een gelijktrekking met de werkende bevolking hoeft zeker niet; enige matiging zou misschien wel mogelijk zijn?

Er valt voor beide kanten te pleiten; ik ben van mening dat een transparanter systeem veel zou kunnen oplossen. Alleen lijkt net dat nogal moeilijk of not done...?


OK, genuanceerde reactie met terechte nadruk op broodnodig idealisme in hoofde van onze politici! En vooral ook: uiteraard moet het systeem hierover de nodige transparantie bieden...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.