actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2016, 10:09
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
Alcoholcontroles meer gericht op chauffeurs met verdacht gedrag

Alcoholcontroles meer gericht op chauffeurs met verdacht gedrag

Er zijn dezer dagen niet minder alcoholcontroles dan vorige jaren tijdens de feestdagen. Maar ze vallen minder op. Dat komt doordat de politie meer inzet op mobiele controles, die zich ook mengen in het verkeer om doelgericht uit te kijken naar chauffeurs met een verdacht gedrag. Die worden aan de kant gezet en onderworpen aan een ademtest, schrijft Het Laatste Nieuws.

"Ook tijdens de feestdagen gaan we die gerichte acties doen", vertelde woordvoerder Peter De Waele van de federale politie aan VTM NIEUWS. "Als we ergens een snelweg afzetten voor een controle, dan is iedereen daar binnen een tiental minuten van op de hoogte via sociale media. Dan gaan mensen toch nog de baan op, maar ze vermijden die plaatsen. Daarom willen wij de mensen verrassen en ze het gevoel geven dat ze om het even waar en wanneer gecontroleerd kunnen worden."

De nieuwe aanpak betekent echter niet dat er geen grootscheepse controles meer zullen zijn. Die komen er ook, zowel 's nachts als overdag.

Bron: 26/12/2016 http://www.demorgen.be/binnenland/a...edrag-bf73221c/

Mening: Ik vind het goed dat men meer gaat letten op verdachte voertuigen op willekeurige plaatsen. Mensen zijn de laatste tijd inderdaad snel op de hoogte van alcoholcontroles en zullen deze vermijden. Door op verschillende plaatsen mobiele controles te houden, zou men dus ook deze mensen kunnen betrappen op overmatig alcoholgebruik. Al denk ik wel dat mensen die grote wegen vermijden ook deze mobiele controles kunnen vermijden. Deze gebeuren namelijk ook enkel op plaatsen waar veel mensen komen. Ik ken zelf ook mensen die dronken naar huis rijden met het idee dat ze wel binnendoor zullen rijden zodat ze geen controle tegenkomen. Dat vind ik echt een teleurstellende ingesteldheid. Men zou niet moeten denken aan de boetes die men kan krijgen, maar aan de ongevallen die ze kunnen veroorzaken met alle gevolgen van dien.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2016, 13:29
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Ik ga akkoord met de mening van Sanne. Ik ben van mening dat wanneer je gedronken hebt je gewoon niet achter het stuur moet kruipen. Het is dus heel goed dat de politie ook op een andere manier de wagens gaat controleren. Ik hoop dat deze manier van werken ook wel effectief een effect zal hebben, al ben ik daar jammer genoeg wel niet zo zeker van. De mensen verrassen zou wel eens goed kunnen werken. Mensen proberen inderdaad de hoofdwegen te vermijden zodat de kans op controle kleiner wordt. Wanneer men dan ook hier controles zal houden dan kan het inderdaad zijn dat deze bestuurders ook gestraft zullen worden. Ik vind het ook heel erg jammer dat mensen steeds op sociale media vermelden waar er ergens controles zijn, je moet gewoon niet dronken achter het stuur kruipen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.