actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2009, 22:08
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Verstrooide man rijdt meisje dood op parking warenhuis

In Waregem is na de middag een zesjarig meisje doodgereden op de parking van een warenhuis langs de Zuiderlaan.

Het meisje en haar zus werden aangereden door een auto, bestuurd door een 78-jarige man. Die vergiste zich van pedaal, en versnelde in plaats van te remmen. Het meisje van zes overleed ter plaatse, haar één jaar oudere zusje liep lichte verwondingen op.

De aanrijder verkeerde in shock. Het parket van Kortrijk stuurde een verkeersdeskundige naar Waregem om de omstandigheden van het ongeval te reconstrueren.

GVA 11/12/2009
__________________

Mensen vanaf 65 zouden jaarlijks getest moeten worden of ze nog in staat zijn zich in een steeds drukker wordend verkeer te begeven. Of zelfs nog beter, iedereen zou om de vijf jaar een test moeten afleggen want wat je allemaal op de baan ziet of tegenkomt heeft geen naam soms, en nee dat zijn zeker niet allemaal zestigplussers, integendeel. Maar dat mensen commentaar hebben op de jeugd en hun rijstijl is soms echt wel overbodig. Zestigplussers zijn een even groot gevaar op de baan. Hoe goed je ook oplet op de weg, er kan altijd iets gebeuren en daarom ben je nog niet in fout, maar kan je tegenligger ook de oorzaak zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2009, 22:31
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Ik vind dit ook een ongeval dat zeker had vermeden kunnen worden, en je hebt volledig gelijk over het rijgedrag van 60-plussers --> Vandaag nog toen ik met de fiets naar huis reed reed er een auto ineens van de parking recht op het straat (de parking was vlak naast de rijbaan) en ik wist zeker dat de bestuurder niet goed had uitgekeken (hij reed ook bijna de auto voor mij aan)en wie zat er achter het stuur? En bejaarde man van rond de 70 jaar schat ik.

P.s Ik wil je er wel op wijzen dat het rijgedar gvan 60 plussers perfect te verklaren is --> Vroeger kreeg men zijn rijbewijs gewoon op het gemeentehuis (geen test afnemen enz) en dit is in geel tussen 1980-1990 pas gestopt.
Nu al die mensen die hebben dus NOOIT rijschool gevolgd en hebben hun kennis van het rijden gewoon zelf geleerd of via de ouders combineer dit met een hoge leeftijd en mensen gaan verstrooid handelen wat levensgevaarlijk is in het verkeer zoals je artikel heeft bewezen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2009, 22:43
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Ja inderdaad, hier heb je een punt! Dit zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het rijgedrag van zestigplussers. Ik vind dit onaanvaardbaar, vanaf het moment dat er is ingevoerd dat hier een rijexame voor moet afgelegd worden, zouden ook deze mensen dit examen moet afleggen. Maar hier is het al lang te laat voor vrees ik...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th December 2009, 20:36
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Persoonlijk irriteer ik me ook vaak aan oude bestuurders op de weg en ze zouden inderdaad een examen moeten afleggen. Natuurlijk kan iedereen zich wel eens vergissen en dit is jammer genoeg fataal uitgedraait nu. Ik vind dit heel erg voor de ouders en het zusje maar om die man te gaan viseren, wat heeft dat voor nu?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th December 2009, 13:36
Alexandra
Gast
 
Posts: n/a
Vertrooide man rijdt meisje dood op parking warenhuis.

Er wordt wel altijd kritiek gegeven op jonge mensen maar ik vind dat men beter eens naar de oudere mensen kan zien. Het is niet de eerste keer dat zo'n ongeval gebeurt dat makkelijk vermeden had kunnen worden. Dit komt gewoon door onoplettendheid van de chauffeur en dat heeft meestal ook met de leeftijd te maken. Hoe ouder de chauffeur, hoe meer kans op dit soort accidenten. Ik wil niet zeggen dat dit niet bij een jonge chauffeur kan gebeuren maar zich van pedaal vergissen is typisch iets voor oude, verstrooide mensen. Deze mensen hebben hun rijbewijs vroeger gewoon gekregen, het maakte niet uit of ze nu konden rijden of niet. Daarom zie ik vaak dat zij er niet meer echt bij zijn in het verkeer. Zij houden alles op en zijn helemaal niet meer vlot in het verkeer. Ik vind dat er daarom dringend iets aan gedaan moet worden om zulke accidenten in de toekomt te vermijden. Ik zou vanaf de leeftijd van 60 jaar opnieuw proefexamens laten doen want ik ben ervan overtuigd dat moest men dit ook effectief doen veel oudere mensen niet meer op de baan zouden mogen komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.