actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2016, 19:33
Kerwin M*chels Kerwin M*chels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 25
IMF-voorzitter Lagarde maakte zich als minister schuldig aan nalatigheid

Christine Lagarde is door de rechtbank schuldig bevonden aan nalatigheid, maar krijgt opschorting van straf.

De 60-jarige Lagarde zou zich in 2008, als toenmalig Frans economieminister, bij een arbitragebeslissing in een zaak rond zakenman Bernard Tapie schuldig hebben gemaakt aan "verzuim". Tapie kreeg toen 404 miljoen euro toebedeeld van de staatsgecontroleerde bank Crédit Lyonnais, na een dispuut over de verkoop van zijn aandelen in sportfirma Adidas. Lagarde zou te weinig gedaan hebben om de compensatiedeal tegen te houden. Die wordt gezien als een beloning voor de steun van Tapie aan toenmalig president Nicolas Sarkozy.

Lagarde zelf heeft altijd elke beschuldiging afgewezen. "Ik heb een beslissing genomen en ik neem er de verantwoordelijkheid voor", zei Lagarde vrijdag. Ze voegde toe dat ze in 2007 en 2008 "nooit" een waarschuwing "van welke aard dan ook" had gekregen over mogelijke malversaties. "Het risico op fraude is me totaal ontgaan."

De IMF-voorzitter was zelf niet aanwezig bij de uitspraak. Ze was volgens haar advocaat eerder al teruggevlogen naar Washington, waar het IMF zetelt.

Datum: 19/12/2016
Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/i...gheid-b5690e52/
Eigen mening: Voor mijn gevoel geld er meestal wel waar er rook is, is er vuur. Als mevrouw Lagarde is veroordeeld voor nalatigheid in deze zaak zal dat waarschijnlijk ook wel zo zijn geweest. Het feit dat de geldsom als beloning werd gezien aan Tapie als dank voor de steun aan Sarkozy dan geloof ik zeker dat dit ook wel het geval kan zijn geweest. Sarkozy is niet bepaald een heilig man en dit zou dus wel in het plaatje passen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.