actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2017, 22:29
Corin.B*rgen Corin.B*rgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Antwerps N-VA-schepen Van Campenhout steunt uitspraak Trump en wordt door partij teru

Antwerps diamantschepen Ludo Van Campenhout (N-VA) wordt teruggefloten door zijn partij. In het tijdschrift Joods Actueel noemde Van Campenhout de verklaring van Amerikaans president Donald Trump dat Jeruzalem voor de Verenigde Staten de hoofdstad van Israël is "heel positief". "Dit is geen partijstandpunt", klinkt het vanuit het N-VA-hoofdkwartier.

"Ik blijf wel voorstander van een tweestatenoplossing", verklaarde Van Campenhout zijn woorden aan Belga. "Maar de niet-erkenning van Jeruzalem als hoofdstad heeft toch ook nooit tot vrede geleid?"

Volgens Joods Actueel verklaarde Van Campenhout ook dat hij mee zou "feestvieren" als hij nu in Jeruzalem was, maar dat nuanceert hij. "Ik heb gewoon gezegd dat ik met Pasen naar daar ga", zegt hij.

"Geen partijstandpunt"

Bij N-VA benadrukken ze dat de uitspraak van Van Campenhout "geen partijstandpunt" is. "Wij willen dat het pad naar een tweestatenoplossing zo min mogelijk gehinderd wordt", zegt partijwoordvoerder Joachim Pohlmann. "Wij hopen dat dit het vredesproces niet bemoeilijkt."

De N-VA-woordvoerder laat verstaan dat Van Campenhout op de vingers zal worden getikt over zijn uitspraak. "Hij zal hier door de Antwerpse N-VA-afdeling zeker over aangesproken worden."

Bron: https://www.demorgen.be/politiek/an...loten-b907d18a/

Mening: Het verklaren van een hoofdstad zonder dat het van je eigen land vind ik al een gevaarlijk punt. De hoofdstad moet volgens mij niet bepaald worden door buitenaf maar is iets waar je als land over moet beslissen. Wat Van Campenhout doet is zeker niet ok want na dat Trump zich erover heeft uitgesproken is er direct reactie gekomen uit Israël. Hamas riep op tot een nieuwe intifada. Zijn 2 initfadas al niet genoeg geweest voor de bevolking? Ik hoop dat het niet zo ver zal komen maar je weet nooit. Wat er aan de gang is met Jeruzalem is een kwestie die we niet zo hadden moeten opwakkeren. Ik ben van mening dat de tweestatenoplossing een oplossing was die we rustig hadden moeten laten evolueren. Nu is er overal oproer omtrent deze uitspraken over Israël en "de officiële hoofdstad Jeruzalem. Men moet in dit gebied voorzichtig zijn want het heeft al een heel gevaarlijke geschiedenis achter de rug. Laat het midden oosten voor wat het is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.