actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2014, 17:02
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: B*erse
Posts: 80
DHL gaat pakjes leveren per drone

DHL test momenteel het leveren van pakjes met een onbemande zogenaamde ‘parcelkopter’. Die drone gaat de komende maanden medicijnen en dringende goederen leveren op het Oost-Friese Waddeneiland Juist in Duitsland. De eerste vluchten werden al vorige week uitgevoerd, zeggen bronnen bij DHL.

De parcelkopter stijgt op in de haven Norddeich en landt op een daarvoor voorziene plaats op het eiland. De vluchtroute naar het eiland bedraagt zowat twaalf kilometer. Om veiligheidsredenen wordt de helikopter constant gemonitord vanuit een mobiel grondstation in Norddeich, dat kan ingrijpen wanneer er iets fout gaat.

De parcelkopter zal verschillende keren per week en in het weekend vliegen, wanneer ferries en ander luchtverkeer niet mogelijk zijn. Het tuig haalt op een hoogte van 50 meter een snelhied van 18 meter per seconde, afhankelijk van de windsnelheid.

‘Voor de eerste keer wereldwijd zullen medicijnen en andere dringende goederen geleverd worden door de DHL parcelkopter’, luidt het in een mededeling. DHL Parcel gaat daarmee een nieuwe fase in van haar parcelcopter research project, dat het lanceerde in december 2013.

Bron: De standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140924_01284979
Datum: 24 september 2014

Mijn mening: Ik vind het een goede oplossing om kleine en dringende pakjes snel ter plaatse te leveren. Als het om een lichte en kleine vracht gaat moet er zo niemand zich verplaatsen en is er minder verkeer op de weg. Mensen die dringend medicijnen nodig hebben of andere dringende zaken kunnen zo op een snelle en efficiënte manier geholpen worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2014, 19:29
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
DHL gaat pakjes leveren per drone

Ik vind dat er zowel voor als nadelen verbonden zijn aan deze nieuwe technologie. De drones zijn weer maar eens een voorbeeld van onze nieuwe technologie. Ik vraag mij af of het wel nodig is dat al deze zaken zich blijven ontwikkelen. Door alles te automatiseren gaan er veel jobs verloren wat nadelig is voor de werkloosheid. Het begint nu met kleine dringende pakjes maar hoe gaat dit zich weer evolueren in de toekomst? Langs de andere kant lijkt mij dit wel goed voor levensnoodzakelijke zaken die getransporteerd moeten worden. Als het gaat om medicijnen die van levensbelang zijn en zo sneller ingezet kunnen worden, ben ik voorstander van het gebruik van drones. Ik denk enkel dat men moet oppassen dat er geen misbruik van gemaakt wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.