actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2010, 08:12
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Verzekeringspremie stijgt allicht na vierde ramp in een jaar

De overstromingen van afgelopen weekend waren de vierde natuurramp in ons land in korte tijd. De premies voor de brandverzekeringen dreigen daardoor omhoog te gaan. Dat zegt Emmanuel de Talhouët, topman van Axa België in De Tijd. Axa is de grootste schadeverzekeraar in ons land.
Is dat niet in tegenspraak met wat Wautier Robeyns van de beroepsvereniging Assuralia eerder verklaarde?

‘Ik heb toen enkel gezegd dat er geen één op één relatie bestaat tussen de overstromingen en de verzekeringspremies. Maar uiteraard is elke natuurramp een element dat meegenomen wordt in de statistieken waarop de premies gebaseerd zijn, naast de evolutie van de bouwkosten (Abex-index), de premies op de herverzekeringsmarkt,...'

De overstromingen van afgelopen weekend zullen de verzekeraars allicht meer dan 130 miljard euro kosten. Dat is het kostenplaatje van de zware storm die op 14 juli over België raasde. ‘Onze ervaring leert dat de schade nu allicht groter is dan toen', zegt de Talhouët.

Wautier Robeyns is het daarmee eens. ‘Maar uiteraard is het nog veel te vroeg om te zeggen hoe hoog de factuur voor de verzekeraars zal oplopen. Dat wordt ten vroegste tegen het einde van het jaar duidelijk.'

Na de storm van 14 juli dienden 45.000 gezinnen een schadedossier in. Hoeveel dat er deze keer worden is nog absoluut niet duidelijk. ‘En we weten ook nog niet hoe hoog de gemiddelde schade oploopt.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...ikelid=E432C1T8
18 november 2010

Eigen mening
Het is eigenlijk wel normaal dat de verzekeraars de prijzen van de verzekering volgend jaar omhoog zullen halen. Gezien de enorme schade die het overtollige water afgelopen weekend heeft aangericht, zal de schade die alle Belgen samen hebben opgelopen enorm zijn. Aangezien we in een samenleving wonen waarbij we solidair leven, namelijk door allemaal ons centje bij te dragen, is het normaal dat de verzekeringsmaatschappijen een hogere bijdrage vragen aan de mensen, om de kosten te kunnen dekken. Toch zouden we er even moeten bij stilstaan dat dit al de vierde ramp in amper een jaar tijd is, liggen wij niet aan de basis van dit probleem?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2010, 10:16
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Mijn mening: Ik ben volledig akkoord met Sarah wat bederft de solidariteit tussen de mensen. Maar toch wringt er bij mij toch iets. Ik vraag me af of de verzekeringsmaatschappijen ook solidair zijn als het goed gaat, gaan ze dan de ook de kosten terug verlagen. Of anders nog: als de mensen even lang moeste wachten met hun rekeningen te betalen als de verzekeringsagenten doen met uitbetalen, zijn zij dan ook solidair? Dubbel gevoel dus
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.