actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2014, 14:42
JoenaB*idin JoenaB*idin is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 8
Vijfde meer asielaanvragen in september

Vijfde meer asielaanvragen in september

Een voorlopige tussenstand qua aantal asielaanvragen.
Afgelopen maand zijn er 21 procent meer asielaanvragen ingediend in vergelijking met september 2013. Dat blijkt uit cijfers van het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen (CGVS). Tegenover augustus 2014 is er sprake van een stijging met 13,7 procent.
In september 2013 ontving de Dienst Vreemdelingenzaken 1.797 asielaanvragen. De teller voor 2014 komt daarmee op 12.347 te staan. Voor de vierde maand op rij gaat het om een sterke stijging tegenover dezelfde maand vorig jaar.



De asielaanvragen komen in de eerste plaats (229) van mensen uit een ‘onbepaald’ land van herkomst. Bij het Commissariaat klinkt het dat dit ‘voornamelijk, maar niet uitsluitend, over Palestijnen’ gaat. Op plaats twee en drie staan weinig verrassend Syrië (206) en Irak (181). Voor het hele jaar staat Afghanistan evenwel nog steeds op nummer 1, met 1.510 asielaanvragen.

Een andere opvallende stijging is het aantal asielaanvragen van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen. Voor september 2014 zijn er maar liefst 67,3 procent meer van die aanvragen dan een jaar eerder. Over heel 2014 staat ook hier Afghanistan op kop.



In totaal nam het CGVS in september 1.364 beslissingen, waarvan 1.055 ten gronde. 417 asielzoekers kregen de erkenning van de vluchtelingenstatus en de subsidiaire beschermingsstatus werd aan 124 asielzoekers toegekend. 492 asielzoekers kregen met een of andere weigering te maken en bij 22 personen was er sprake van afstand of intrekking van een statuut.

mijn mening: Ik vind het erg dat steeds meer mensen hun land willen ontvluchten. Ik begrijp dat ze betere oorden gaan opzoeken, maar ons land kan nu eenmaal niet voor iedereen opvang bieden. Daarom dat asielzoekers ook met een geldige reden moeten komen om hun aanvraag te verantwoorden. Veel asielzoekers worden geweigerd en moeten terugkeren naar hun land van oorsprong. ik vraag me wel af hoe het komt dat de cijfers van 2014 hoger zijn dan die van de jaren ervoor. Ik had verwacht dat de cijfers net dit jaar zouden gedaald zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2014, 09:17
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Joena, waar is jouw bronvermelding?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.