actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2014, 10:09
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Gevreesde migratiegolf van Roemenen en Bulgaren blijft uit

Gevreesde migratiegolf van Roemenen en Bulgaren blijft uit

Het openen van onze arbeidsmarkt voor Roemenen en Bulgaren, heeft niet geleid tot een overrompeling. Zo blijkt uit cijfers van de OCMW's van Gent en Antwerpen voor de eerste negen maanden van dit jaar.

In Gent schreven zich dit jaar 508 meer Bulgaren en Roemenen in dan vorig jaar, in Antwerpen waren dat er 127 meer dan in heel vorig jaar. "Dat is een stijging, maar zeker niets spectaculairs", zegt Sofie Bracke (Open Vld), Gentse schepen van Bevolking.

Toch kenden beide steden een piek wanneer de grenzen net opengingen, in januari en februari. "Toen was er wel enige ongerustheid bij onze diensten. Maar dat is snel voorbijgegaan. Waarschijnlijk zat een aantal Bulgaren en Roemenen echt te wachten op het moment dat ze geen speciale vergunning meer zouden moeten aanvragen om hier te komen werken. Daarna was er blijkbaar niet meteen nog een grote groep geïnteresseerden."

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/g...t-uit-a2077990/
07/10/2014

Mening: Er zijn heel veel verschillende meningen over migranten, daarom vond ik dit wel een interessant artikel. Men vindt vaak dat ze allemaal overlast veroorzaken, in de criminaliteit zitten en banen afpakken. In dit artikel merk je dat de mening niet zo positief is aan 'Toen was er wel enige ongerustheid bij onze diensten'.
Mijn ouders komen zelf uit Roemenië. Mijn mama was professioneel volleybalspeelster, daarom is ze naar hier gekomen. Toen ze hier speelde heeft mijn papa een carrière gemaakt. Hij is burgerlijk ingenieur in elektronica en is nu zelfstandige. Ik en mijn broer zijn hier geboren, maar toch hebben wij hier soms nog last van. Ik hoor soms dat mensen achter mijn rug zeggen 'die Roemenen'. Ik ben Belg, ik heb totaal niks te maken met Roemenië of die cultuur maar toch worden wij (ik en mijn broer) als 'die Roemenen' gezien. Je kan zoiets gewoon niet positief opnemen, je voelt je echt slecht als je zoiets hoort.
Hiermee wou ik gewoon benadrukken dat niet alle migranten mensen zijn die op straat rondhangen en naar iedereen zitten te roepen, of mensen bestelen. Als er toch zoiets gebeurt wordt het in de media heel hard benadrukt dat het bijvoorbeeld een Roemeen was. Daarom krijgen we ook dit soort reacties van de mensen. Er zitten ook echt serieuze mensen tussen die dit soort reacties niet verdienen. Ik denk dat dit probleem er altijd wel zal zijn, dat vind ik heel spijtig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.