actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2014, 20:53
Lynn G*ovaerts Lynn G*ovaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 60
Grote mojito stoort de stad

Lier - Een barkruk met een reuzegroot mojitoglas. Dat plaatst Björn Gielen soms als publiektrekker voor het terras van café Latino op het Zimmerplein. De stad dreigt met een boete en opruimkosten als hij dat nog één keer doet.

“Op mooie zomerdagen zetten wij wel eens een grote mojito vooraan ons terras, ter aankleding en als eyecatcher. Heel leuk voor voorbijgangers en toeristen die er maar al te graag een foto van nemen. Krijg ik van het stadsbestuur vorige week toch wel een zeer agressieve aangetekende brief over ‘een tafel met grote bokaal’ die zich buiten de toegelaten terrassenzone bevond”, zegt Björn Gielen.

“Lier laat zich zo weer eens op zijn smalst zien. Waar houden die ambtenaren zich in hemelsnaam mee bezig! Hebben die nu echt niets beters te doen?”, vraagt Gielen zich af.



“Als ik mijn mojitoglas nog eens buiten de terrassenzone plaats, dreigt de burgemeester ermee dat hij mijn terras (de kruk en het mojitoglas, red.) door de stadsdiensten op mijn kosten als sluikstort zal laten verwijderen. Hij dreigt in de brief ook met een geldboete. Op deze manier wordt het moeilijk samenwerken tussen de stad en de Lierse horeca”, stelt Björn Giels als ondervoorzitter van de beroepsvereniging Horeca Lier.

Bron:
http://www.gva.be/cnt/dmf20141005_0...e-horeca-lastig - 6/10/2014

Mening: Het artikel toont mijn inziens aan dat waar het de taak van een stad is om de lokale middenstand te ondersteunen we hier merken dat steeds meer regelneverij de bovenhand haalt. Deze belachelijke maatregel, maakt goede samenwerking tussen stad en middenstand onmogelijk. Nochtans zou deze samenwerking optimaal moeten zijn in het belang van de lokale economie. Dit ontmoedigd ondernemerschap. Een gelijkaardig recent voorval, was de boete die voorgelegd werd aan mensen van het organisatiecomité van de Schapenrun in Lier. Toen zij na het afsluiten van de festiviteiten een frisse duik namen in de Nete, werden ze prompt beboet door de lokale overheid.

Laatst aangepast door Lynn G*ovaerts : 6th October 2014 om 20:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.