actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2009, 21:06
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Tiener wint miljoen euro met poker

Tiener wint miljoen euro met online poker vanuit zijn bed

Wie beweert er dat gokken op het einde van de rit altijd negatief uitdraait? De negentienjarige Australiër James Obst is alvast goed bezig het tegendeel te bewijzen. Met online pokertoernooien rijfde de jonge snaak al bijna een miljoen euro binnen. En dat vanuit zijn bed. Faut le faire!

Op zijn veertiende begon James Obst te pokeren. Inmiddels groeide hij uit tot een speler die voor het grote geld gaat. "Meestal neem ik gewoon deel aan de wedstrijden op mijn laptop in bed", zegt hij. "Soms verlies ik veel geld, soms win ik. Het is allemaal niet zo glamoureus als het eruitziet. Er zijn weinig meer stresserende jobs dan deze."

Schaakkampioen
Obst is een voormalig schaakkampioen, die zijn land Australië driemaal vertegenwoordigde op het WK voor juniors. Tijdens een van zijn schaaktoernooien introduceerden zijn vrienden hem in het pokeren. Sindsdien speelt hij tot tien uur per dag op het internet.

Als minderjarige werd hij op den duur geweerd uit grote toernooien. Maar eens hij 18 was, begon hij gewoon opnieuw. Zijn eerste grote winst - 10.500 euro - behaalde hij op zijn vijftiende. Naarmate zijn obsessie voor het spel groeide, broste hij al eens op school. Hij speelt nu ook grote 'live' wedstrijden, dus niet online. Zoals in Londen, waar het inschrijvingsgeld 21.500 euro bedroeg. Om maar te zeggen...

123.000 euro verloren op 1 dag
Obst speelt dus echt wel met enorme inzetten. En verliezen staat natuurlijk ook in zijn woordenboek. Zo werd hij ooit 123.000 euro armer op één dag. "Toen stopte ik onmiddellijk en maakte ik een lange rit met de auto. Het moet toch op een of andere manier uit uw systeem." Gelukkig voor de lucky boy zijn dat soort dagen schaars. "De meeste pokeraars spelen om hun schulden in te halen, en dan maken ze fouten", weet Obst.

Zelf rijdt hij rond in een Audi A4 van zo'n 50.000 euro. Hij wil ook een huis kopen in Adelaide. "Het probleem is dat je een serieuze voorraad baar geld moet hebben om deel te nemen aan de grote wedstrijden. Ik speel toch meestal met de grootst toegelaten inzet."

Blut
Obst was al vaak blut, maar kwam telkens terug. "Je kan al eens een periode brute pech hebben, maar ik heb er vertrouwen in dat ik de winsten altijd weer langzaam, met kleinere inzetten, zal kunnen opbouwen zodat ik daarna weer voor het 'big shot' kan gaan."

Bron: www.hln.be

Eigen mening:
Ik vind dat ze door zo een bericht in de krant te publiceren, een verkeerd beeld sturen naar de jongeren toe. In het krantenartikels gaat men er bijna vanuit dat dit iets goed is. In plaats van de nadruk te leggen op de negatieve kanten van het gokken zoals schulden creëren en er nooit meer uitgeraken, vind ik dat ze meer uitgaan van het feit dat je na schulden er sowieso terug bovenop geraakt door te blijven gokken. Ook vind ik dat ze veel nadruk leggen op de hoge inzetten bij poker om er alleen nog maar aan deel te nemen. Wat wil men hier eigenlijk mee duidelijk maken? Dat wanneer de inzet groot is, de winsten ook? Maar wat als men dan verliest? Wat als men alleen maar dieper in de schulden geraakt? Door dit bericht te plaatsen, gaan er sowieso jongeren zijn die dit als argument zullen gebruiken om toch te kunnen pokeren. Voor men het weet worden er meer en meer jongeren gokverslaafd, maar ik vrees dat wanneer dit in de krant verschijnt, het hek al van de dam is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2009, 10:03
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik ga hier 100% mee akkoord. Iedereen zal de laatste maanden wel opgemerkt hebben dat pokeren een enorme hype is geworden. Door het publiceren van dit bericht vind ik ook dat de krant een verkeerde boodschap uitzendt. En dit vooral naar naïeve jongeren toe. Zij lezen dit en zullen de tiener James Obst als hun voorbeeld nemen en zich ook storten in het gokmilieu. Helaas is het inderdaad niét zo rooskleurig als de auteur schrijft: met gokken win je niet altijd je geld terug, en zeker niet zo'n grote bedragen. Gebeurt dit wel, ben je een zeldzaam geval, net als deze tiener in kwestie. Dit had de auteur duidelijker mogen vermelden volgens mij! Ook vind ik dat de auteur te licht gaat over het feit dat de jongen als minderjarige met zulke grote bedragen speelde. Dit is niet normaal!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2009, 11:33
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Je merkt dat pokeren tegenwoordig een echte verslaving aan het worden is bij jongeren. Het begint onschuldig met pokerspelletjes bij vrienden of op internet zoals facebook. Maar eenmaal ze dieper opgaan in dit spel en met geld beginnen loopt het mis. Ik vind het zeker fout om dit bericht in de krant te zetten, zo gaan ze jongeren aansporen om ook eens te proberen pokeren en zo'n grote som geld te winnen. Het is allemaal goed en wel dat hij zoveel geld wint, en met zo'n mooie auto rondrijd, maar wat als het eens serieus misloopt bij Obst. Ik veronderstel dat hij niet bezig is met school aangezien hij ook al broste om te kunnen pokeren. Zo zal hij geen diploma halen en leven van het pokeren? Ik verschiet enorm van het inschrijvingsgeld van zo'n pokerwedstrijden, 21.500€ per persoon om je in te schrijven voor een wedstrijd? . Ik hoop dat jongeren slim zijn en niet beginnen aan pokeren, want eenmaal begonnen het is moeilijk ermee te stoppen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.