actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2013, 02:09
V*ronique.Jonghbloet V*ronique.Jonghbloet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 67
Hoofd Brusselse daklozenorganisatie strijkt 190.000 euro per jaar op

Hoofd Brusselse daklozenorganisatie strijkt 190.000 euro per jaar op

De directrice van de Brusselse daklozenorganisatie Samu Social krijgt jaarlijks een loon van 192.705 euro. Dat blijkt uit een rapport van de Inspectie Financieën dat La Libre Belgique kon inkijken.

De Brusselse daklozenorganisatie Samu Social krijgt een kritisch rapport van de Inspectie Financiën. Naast ondoorzichtige geldstromen en een aantal bedenkelijke reisjes, plaatst de Inspectie vooral vraagtekens bij het loon van directrice Pascale Peraita.

Peraita ontvangt jaarlijks 192.705 euro bruto van de kleine daklozenorganisatie. Ongezien in de liefdadigheidssector. Ter vergelijking: premier Elio Di Rupo heeft een bruto jaarloon van 290.000 euro.

Yvan Mayeur (PS), voorzitter van het Brusselse OCMW én van Samu Social, volgt de Inspectie Financiën niet in haar oordeel. ‘Het is niet overdreven. Ik vind dit een heel normaal loon’, liet hij gisteren in een telefonische reactie optekenen.

Bron: www.standaard.be, 26/10/2013

Mening: In hoeverre mag je liefdadigheid nog liefdadigheid noemen wanneer mensen er zulke bedragen voor in de plaats krijgen. Sowieso is het ten eerste al niet correct dat de boekhouding niet volledig klopt, zeker niet wanneer iemand dan om en bij de 16 000 euro per maand verdiend. Lijkt me nogal veel eigenlijk, ondanks het feit dat ze directrice is. Wat ik helemaal bizar vind, is dat Yvan Mayeur het een heel normaal loon vindt. Hijzelf verdient misschien iets in die trend maar vraag maar eens aan een gewone burger of hij dat een normaal loon vindt. De meesten zullen eenduidig 'nee' antwoorden. Goed, of de verloning verdient is of niet, het belangrijkste is dat de boekhouding juist moet zijn zodat ook haar loon te verantwoorden valt. Maar eigenlijk, als directrice van een liefdadigheidsinstelling, zou ze het goede voorbeeld moeten geven en wat meer geld in de organisatie laten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2013, 21:27
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
Het is bijzonder contradictorisch dat een directrice van een daklozenorganisatie 190.000 euro per jaar opstrijkt. Zelfs al zou ze het driedubbele verdienen van een gemiddelde bediende, dan zou ze zeker nog genoeg verdienen en zouden er vele daklozen of armen in België geholpen kunnen worden. Ook de ondoorzichtige geldstromen en bedenkelijke reisjes doet wenkbrauwen fronsen. Zou zij tijdens deze reisjes leven als een dakloze in het land dat ze bezoekt of in een luxueus hotel en zou ze gaan kijken hoe daklozen in andere landen leven? Ook hier weer graaicultuur ten top!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th December 2013, 13:41
Jesse.Branckaerts
Gast
 
Posts: n/a
190.000 euro vind ik wel een zéér hallucinant bedrag, zeker omwille van het feit dat het bedrag vergeleken wordt met het loon van premier Di Rupo. De bedragen die politici krijgen begrijp ik nog enigszins omdat ze anders een te makkelijk doelwit zijn voor omkoping.
Een bedrag van 190.000 euro voor een directrice van een daklozenorganisatie is simpelweg weerzinwekkend. Verder kloppen ook hun 'boeken' niet, dit wekt bij mij alleen maar argwaan naar de organisatie toe.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.