actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2013, 20:42
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Website CD&V slachtoffer van cyberaanval

De partijwebsite van CD&V is het slachtoffer geworden van een DDoS-aanval (distributed denial-of-service), waarbij gekraakte computers massaal aanvragen sturen naar een bepaalde website. "We hebben de site vrijdag offline moeten halen. We hopen dat de site morgen opnieuw toegankelijk is", zei partijwoordvoerder Steffen Van Roosbroeck. Wie er achter de aanval zit, is moeilijk te achterhalen. Al sluit de partij niet uit dat er een verband is met de vernieuwingsvoorstellen die ze afgelopen week lanceerde. .

Bij een DDoS-aanval gebruiken computercriminelen of hackers verschillende gekraakte computers om massaal aanvragen te versturen naar een bepaalde website. Op die manier raken de servers overbelast en kan een site platgelegd worden.

"Vrijdag hebben we nog geprobeerd om extra capaciteit te plaatsen. Maar uiteindelijk hebben we de site offline gehaald", legt de partijwoordvoerder uit. "Maar we bevinden ons in goed gezelschap. Eerder zijn onder ander het CIA en een aantal banken al het slachtoffer geworden van gelijkaardige aanvallen."

Dat de centrale website van een partij een heel weekend lang onbereikbaar is voor bezoekers is natuurlijk vervelend, zeker op een moment dat de CD&V een reeks vernieuwingsvoorstellen heeft gelanceerd. Heeft de partij een idee van wie er achter de aanval zit? "Dat is moeilijk te achterhalen. Maar we hebben wel een vermoeden", klinkt het.

bron: De Morgen, 5/05/2013

Ik kan snappen dat mensen, en dan vooral tieners, niet blij zijn met het idee van een paar weken minder zomervakantie. Ook kan ik snappen dat mensen hier tegen protesteren maar om de website van de CD&V nu plat te leggen? Dat gaat volgens mij toch een stap te ver. Ik ben er vrijwel zeker van dat deze 'cyberaanval' samenhangt met de CD&V hun voorstel aangezien de partij zich niet populair heeft gemaakt. Toch vind ik dat mensen misschien wat minder hevig moeten reageren. Het zijn immers nog maar voorstellen die zelfs nog moeten worden besproken op het partijcongress. Het zijn geen vaststaande wetten en aangezien het onderwijs zowat elke minuut lijkt hervormd te worden, kan er nog van alles gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2013, 23:35
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Natuurlijk zitten hier een paar tieners achter die simpelweg weten hoe ze een paar programma's moeten gebruiken. Want dat is alles wat men tegenwoordig moet kunnen om een ddos te verwezenlijken. Niks cybercriminelen, niks hackers, simpelweg een paar (terecht?) ontevreden jongeren die iets of wat met computers bezig zijn en een beetje software gebruiken om zulke hoge bezoekersaantallen te krijgen. Er bestaan zelfs websites die dit voor je doen, dus het zou mij verbazen moest hier een of andere criminele organisatie en what not achter zitten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th May 2013, 00:16
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Natuurlijk keur ik zo'n aanval niet goed, maar eigenlijk toch goed gevonden om je misnoegen te uiten. Als mensen met iets niet tevreden zijn, zoeken ze allerlei manieren om dit te laten merken. En als dit dan blijkbaar toch zo gemakkelijk gaat, waarom dan niet op deze manier?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 6th May 2013, 09:08
t*ur.hermans t*ur.hermans is offline
Linkshandige Linkse
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 65
Dit was gewoon een 15jarige jongeman met een kennis van computers die z'n vakantie niet ingekort wou zien. Hij is zelfs zo ijdel en dom geweest om z'n naam te laten circuleren op het internet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.