actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2018, 19:23
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Puppy Luca leeft amper week na aankomst: “Uit de kennel vol ziektes en ontstekingen”

Puppy Luca leeft amper week na aankomst: “Uit de kennel vol ziektes en ontstekingen”

RIJKEVORSEL / WAASMUNSTER - Na amper acht dagen moesten Mario Rottiers en zijn gezin uit Sombeke afscheid nemen van hun hondje Lucca. “De puppy bracht uit de kennel in Rijkevorsel een handvol ziektes en ontstekingen mee en is na meerdere behandelingen gestorven”, aldus Mario.
Volgens de man is zijn gezin het slachtoffer geworden van broodfokkerij. “We willen dergelijke verachtelijke praktijken aan de kaak stellen.”“We kwamen thuis met Lucca en na enkele uren begon ze te hoesten en te niezen. We raadpleegden de dierenarts en die stelde duidelijk dat het hondje veel jonger was dan op het paspoort was aangegeven. Bovendien bleek dat Lucca kennelhoest, een oorontsteking en maag-darmparasiet Giardia had.”

“Na vijf dierenartsbezoeken en twee opnames in de couveuse is ze uiteindelijk in shock gegaan en gestorven. We zijn blijkbaar het slachtoffer geworden van broodfokkerij. Lucca bleek afkomstig te zijn uit Slowakije. Ze is hoogstwaarschijnlijk veel te jong onttrokken aan de moeder. Onze enige troost is dat Lucca in haar jonge leven gedurende een week veel liefde en zorg heeft gekregen bij ons.”Mario is vastbesloten om het hier niet bij te laten en zegt juridische stappen te zullen zetten.

“Er kan altijd iets misgaan”

Dirk Verhoeven van de kennel Pups en Zo uit Rijkevorsel betreurt de heisa rond de overleden puppy. “Het hondje is hier gezond vertrokken”, stelt hij.“Het laatste wat wij willen, is dat een puppy zo jong sterft. Er kan natuurlijk altijd iets misgaan. Waarom sterven twee gezonde wielrenners plots? Ik beschouw ons als een van de koplopers in België inzake het opvolgen van dierenwelzijn en alle regelgevingen.”

“We hebben de familie uit Sombeke aangespoord om een van onze dierenartsen in Beveren te raadplegen, op onze kosten. Dat heeft ze niet gedaan”, aldus Verhoeven.

“We geven voor onze hondjes altijd garanties en een goede service na de verkoop. Dat de puppy uit Slowakije kwam? Inderdaad, we werken al jaren in een goede vertrouwensrelatie samen met buitenlandse kwekers. We betreuren de aantijgingen en het besmeuren van ons imago.”

Bron: Het Nieuwsblad 04/05/2018
Link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20...ampaign=seeding

Mening:
Nog geen week geleden verscheen een persoonlijk bericht van de koper van deze puppy op mijn startpagina van Facebook. Meteen deelde ik dit bericht om nogmaals mensen duidelijk te maken dat broodfokkers nog steeds dieren uitbuiten tot kweken, enkel en alleen om het geld. Ik wist ook dat dat bericht niet gelogen was, aangezien bij de eerste 5 Googlezoektermen van deze kennel het woord 'broodfokker' voorkwam en onze dierenarts de kennel afwees. Deze praktijken moeten zo snel mogelijk aangepakt worden met strenge straffen en onmiddelijke sluiting! De reactie van de uitbater vind ik ook zeer zielig: ' Dat de puppy uit Slowakije kwam? Inderdaad, we werken al jaren in een goede vertrouwensrelatie samen met buitenlandse kwekers.' Kwekers of medebroodfokkers? Waarom zou je een hond helemaal uit Slowakije laten overkomen, je bent toch zelf een kennel, of is het in Slowakije wel toegelaten puppies na enkele weken al bij de moeder weg te halen om ze nog sneller te kunnen verkopen? Ook dit: ' Ik beschouw ons als een van de koplopers in België inzake het opvolgen van dierenwelzijn en alle regelgevingen.' Dit is niet het eerste artikel of review waarin mensen klachten indienen van zieke hondjes die nadien ook sterven. Ik wordt enkel maar misselijk van broodfokkers! Stop dit, dat is mijn boodschap!

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 4th May 2018 om 19:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.