actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2018, 14:32
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Moderne slavernij piekt in het Verenigd Koninkrijk

Moderne slavernij piekt in het Verenigd Koninkrijk

Dikwijls zijn de slachtoffers tot dwangarbeid gedwongen of seksueel uitgebuit. Bijzonder opvallend: de toename van kinderen, die dikwijls als drugskoeriers fungeren.

De Britse autoriteiten hebben vorig jaar meer dan vijfduizend meldingen gekregen van potentiële slachtoffers van moderne slavernij en mensenhandel. Dat zijn er meer dan ooit tevoren. Voor het eerst stelde het National Crime Agency (NCA) vast dat Britten het hoogste aandeel hebben, gevolgd door Albanezen en Vietnamezen.

Dikwijls zijn de slachtoffers tot dwangarbeid gedwongen of seksueel uitgebuit. Bijzonder opvallend in de maandag vrijgegeven statistieken is de toename van kinderen. Volgens het NCA fungeren ze dikwijls als drugskoeriers en brengen zij heroïne en cocaïne naar landelijke gebieden en de kusten. 'Ze worden met geld gelokt, maar snel met geweld gedwongen', zei vicedirecteur Tom Dowdall van de NCA. In totaal zijn 5.145 gevallen gemeld, of een toename met 35 procent in vergelijking met 2016.

De onderzoekers schrijven dit enerzijds aan sterkere sensibilisering voor het thema toe, maar gaan ook uit van hogere donkere cijfers. Het NCA is de leidende onderzoeksautoriteit inzake georganiseerde misdaad in Groot-Brittannië en houdt sinds 2009 statistieken bij omtrent slavernij en mensenhandel.

Bron: Knack 26/03/2018
Link: http://www.knack.be/nieuws/wereld/m...mal-981875.html

Mening:
Ik schrok even na het lezen van dit artikel. Na een geschiedenis van tal van slavernij leek me dit uit de wereld geroeid te zijn. Wat me vooral verbaasd is dat de Britten het grootste aandeel hebben in deze moderne slavernij. Mijn kijk naar Brittannië geeft me de indruk dat deze samenleving te vergelijken is met de Belgische samenleving: westers, modern, rijk, ethisch correct en ecologisch denkend. Dat ethisch correct zit dus duidelijk niet goed. Alle vormen van kindermishandeling/misbruik vind ik walgelijk. Het lijkt wel of ze opzettelijk kinderen nemen, omdat zij niets zijn tegenover volwassenen. Kinderen zijn nog niet klaar voor deze duistere kant van de maatschappij, niemand natuurlijk, maar volwassenen hebben hier al een standpunt over gevormd. Ik kan nog boeken schrijven over wat ik hierover vind, maar ik vat het samen in 1 woord: afschuwelijk!

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 26th March 2018 om 14:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.