actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 19:48
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Thumbs down Franse zuigflessen gesteriliseerd met kankerverwekkend gas

Het Franse ministerie van Gezondheid opent een onderzoek naar zuigflessen en fopspenen die gebruikt worden in kraamklinieken en ziekenhuizen. De flessen zouden gesteriliseerd worden met het kankerverwekkend gas ethyleenoxide.

Het onderzoek werd geopend na de publicatie van een bericht in het weekblad Le Nouvel Observateur, dat stelt dat minstens twee bedrijven die aan Franse ziekenhuizen zuigflessen en fopspenen leveren, de kankerverwekkende sterilisatietechniek gebruiken.

Een van de genoemde bedrijven is het Belgische Beldico. Op vraag van het Franse persagentschap AFP antwoordde zaakvoerder Michel de Gryse dat ethyleenoxide "deels" wordt gebruikt voor de sterilisatie van zuigflessen en fopspenen.

'Die sterilisatiemethode is niet toegelaten voor materialen die in contact komen met voedingsmiddelen, want het product is kankerverwekkend voor de mens', aldus het ministerie.

bron: www.standaard.be - donderdag 17 november - (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111117_099)

mijn mening: Ik zou het verschrikkelijk vinden dat het resultaat van dit onderzoek zou weergeven dat er degelijk kankerverwekkende sterilisatietechnieken worden gebruikt. En zeker omdat naar het schijnt minstens twee bedrijven die aan Franse ziekenhuizen zuigflessen en fopspenen leveren, de kankerverwekkende sterilisatietechniek gebruiken. En waar ik zeker van schrik is dat er een Belgische bedrijf is bij betrokken. En dat ze dan zonder schaamte kunnen vertellen dat er "deels" ethyleenoxide wordt gebruikt voor de sterilisatie van zuigflessen en fopspenen. Hoe slecht is dit voor onze nieuwe jeugd. Ze worden al van hun geboorte ineens in contact gebracht met kankerverwekkende producten. Dit is zo verschrikkelijk dat ik vind dat deze bedrijven moeten worden opgedoekt en dat vanaf nu alle fopspenen en zuigflessen moeten worden gecontroleerd op kankerverwekkende stoffen.
Conclusie: VERSCHRIKKELIJK!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th November 2011, 20:04
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Uit het onderzoek is gebleken dat de gesteriliseerde zuigflessen geen risico vormen voor de volksgezondheid. Enerzijds vind ik het positief dat men hier onderzoek naar voert, want dit zou onaanvaarbaar zijn. Anderzijds zaait men hier ten onrechte paniek. Men had misschien beter eerst de resulaten van het onderzoek afgewacht voor men voorbarige conclusies trekt.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...gezondheid.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.