actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2016, 16:24
Femke.P*ers Femke.P*ers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herenthout
Posts: 29
Neen, dit is echt geen toeval

Neen, dit is echt geen toeval

Ja, dat is lachen. De twee advertenties hierboven lijken wel per ongeluk een verlengstuk van mekaar.

Maar bestaat toeval in de advertentiewereld? Humo heeft dit trucje al een paar keer toegepast de voorbije weken. Een tennisraket van Antwerp Open die per toeval op de derrière van een meisje slaat. En de wortel van hierboven, wordt vervangen door een fles melk aan de lippen van een vrouw.
Neen, dit is echt geen toeval

Kortom meneer Van Campenhout – brandmanager van Humo – ik geloof niet meer in toeval.

‘Eh, wat wilt u dat ik daarop zeg? Natuurlijk bestaat toeval.’

Echt?

Van Campenhout: ‘Neen, niet echt. We hebben de campagne voor onze erotische meesterwerken natuurlijk bewust zo opgebouwd om extra aandacht te trekken.’

Vindt pakweg Lidl het leuk dat zijn worteltjes nu een andere lezing krijgen?

Van Campenhout: ‘Dit gebeurt natuurlijk met medeweten van Lidl of de andere adverteerders. Zij zien er wel de meerwaarde van in door zo in beeld te komen.’

Jens Mortier van het reclamebureau Mortierbrigade: ‘Ze krijgen een leuke rol in een leuke context.’

Ook al is het weinig subtiel?

Van Campenhout: ‘We vroegen aan het reclamebureau ook niet om uit te blinken in subtiliteit. Maar de advertenties vinden hun weg naar Facebook, Twitter. U hoort mij niet klagen.’

Jens Mortier: ‘Dit is een campagne voor Humo. Dat mag eens met een knipoog. Heb je trouwens 50 Shades of Grey gelezen? Het hoeft niet altijd zo subtiel te zijn.’

Zijn er ook adverteerders die liever niet wilden samenwerken met uw erotische verhalen?

Jens Mortier: ‘Er was inderdaad een stofzuigermerk dat het niet zo zag zitten. U kan zich allicht inbeelden wat we met die stofzuiger zouden doen.’

Van Campenhout: ‘Maar het was ook niet heel erg moeilijk om adverteerders te vinden die wel wilden meewerken. Het zijn adverteerders die Humo goed kennen of die ook in de portefeuille van ons reclamebureau zitten.’

Jullie zullen er best trots op zijn.

Van Campenhout: ‘Bij mijn weten is het de eerste keer dat twee adverteerders in print op die manier samenwerken. Het toont de sterkte van advertenties in print.’

Jens Mortier: ‘Het leuke is dat dit nog nooit gedaan is en dus denken mensen eerst dat het een ongelukkig of gelukkig toeval is. En dan moeten ze erom lachen.’

‘Het toont gewoon dat je met print heel creatief kunt zijn, als je maar wilt.’

Bron: DS 29/11/2016 Neen, dit is echt geen toeval

Mening: Inderdaad zalig! Dit moet kunnen vind ik, het is zelfs deftiger dan vele andere reclamebeelden. Het is goede reclame omdat het effect zal hebben, mensen kijken ernaar en praten erover. Minder goed is dat het effectieve doel eraan voorbij zal gaan, alle mensen die erom lachen zullen daarom nog geen koopintentie krijgen. Ik denk wel dat Humo meer mikt op algemene naambekendheid met deze stunt. De grens met wat is kunst vind ik zeer vaag, het conceptuele denken doet me hier jaloers worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.