actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2016, 09:59
Sanne.N*yts Sanne.N*yts is offline
sanne.n*yts
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 76
Dit jaar schoten peuters in VS al 23 mensen neer

In de eerste zeventien weken van dit jaar hebben al 23 peuters in de Verenigde Staten een wapen in handen gekregen en er iemand mee neergeschoten. Vorig jaar gebeurde dat gemiddeld één keer per week, schrijft de Washington Post.

Het laatste slachtoffer was een moeder in Milwaukee, die afgelopen week vanaf de achterbank door haar jonge kind werd doodgeschoten. Sinds 20 april is het zeven keer voorgekomen dat een één-, twee- of driejarige op zichzelf of iemand anders schoot.

Meestal schieten de peuters per ongeluk op zichzelf. Dit jaar gebeurde dat achttien keer, waarbij het negen keer fataal was. Twee keer schoten ze iemand anders dood: de moeder deze week in Milwaukee, en in februari een 9-jarige jongen die per ongeluk door zijn 3-jarige broer werd gedood.

"Slechts een fractie"

"Deze cijfers vormen slechts een fractie van het aantal incidenten met vuurwapens en kinderen", schrijft de Washington Post. De organisatie Everytown for Gun Safety heeft minstens 77 gevallen genoteerd waarbij kinderen jonger dan 18 iemand neerschoten. Daarnaast zijn er de gevallen waarbij er door een volwassene, al dan niet met opzet, op een peuter wordt geschoten.

Niet overal in de Verenigde Staten gelden even strenge normen voor de manier waarop wapens moeten worden opgeborgen. Volgens The Washington Post verklaart dat deels het aantal incidenten.

bron: http://www.demorgen.be/buitenland/d...-neer-be7cbdda/

mening: Er is al zoveel commotie geweest over de wapenwet in de Verenigde Staten dat ik echt niet begrijp hoe dit nog kan gebeuren. Het is moeilijk om deze wet erdoor te krijgen, maar in zoveel andere landen is dit toch ook gelukt? Dat een peuter gemiddeld één keer per week iemand of zichzelf neerschiet is toch iets om over na te denken? Er gebeuren veel meer incidenten met pistolen in de VS dan in andere delen van de wereld en nog verandert er niets aan de wet. Men kan het gaan steken op de wet over het opbergen van wapens, maar wat is dit voor een wet? Je zorgt er toch voor dat je kind dit nooit kan vinden? Iedereen die logisch kan nadenken, koopt allereerst al geen wapen, zeker niet met kinderen in huis.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd May 2016, 11:18
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Ik ben het volledig eens met Sanne. Wapens maken in Amerika teveel slachtoffers doordat kinderen ze gebruiken of vinden. Ik kan maar niet begrijpen waarom Amerikanen zo gefascineerd zijn door zulke wapens. Ik kon ook maar niet begrijpen waarom die wapenwet er maar niet kwam. Totdat ik ergens de reden heb gelezen. Blijkbaar willen veel Amerikanen geen wapen bezitten, maar ze moeten dit doen om zich veilig te kunnen voelen. Ze willen zich kunnen beschermen tegen mensen die misbruik maken van wapens. Ook al willen ze zelf geen wapen, ze moeten wel om zich veilig te kunnen voelen.
Ik vrees ook dat de wapenwet er nooit zal komen in Amerika. Degenen die hun wapen misbruiken zullen niet tegengehouden worden door deze wet, en degenen die geen wapens willen zullen zich dan niet meer kunnen beschermen tegen hen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd May 2016, 11:42
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Ook ik ben het volledig eens met Sanne. Dit nieuws is toch niet te geloven. Elk jaar gebeurt dit opnieuw, en er wordt nog steeds niets aangepast in de Amerikaanse grondwet, namelijk 'the Second Amendment: Protects the right to keep and bear arms'. Kleine kinderen zouden gewoon nooit in contact mogen komen met wapens, maar toch gebeurt dit zeer vaak in Amerika aangezien hier geen wetten rond bestaan die dit verbieden. Er is heel veel gedoe rond het afschaffen van deze wet, maar veel mensen zeggen dat dit hun vrijheid schendt. Als je erover nadenkt hoeveel doden al konden vermeden worden als er een wet was die het vrij houden van wapens verbood in Amerika begrijp ik niet dat dit nog altijd niet is gebeurd. Ik vind dit ontzettend egoïstisch van de Amerikaanse inwoners die vinden dat ze zich niet veilig voelen zonder hun wapen. De VS is één van de weinige landen waar je nog vrij een wapen mag houden, en in dit land is er veel meer geweld dan in elk ander land waar je geen wapens mag houden. Ik vind dit dus zeer moeilijk om te begrijpen.

Laatst aangepast door Senne.V*nRompuy : 3rd May 2016 om 11:54.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th May 2016, 14:35
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
Schandalig vind ik het! Het zou zelfs niet mogen dat kinderen aan een wapen kunnen geraken. Ze weten niet wat het is en beginnen op hun eigen of andere te schieten zonder het gevaar er van in te zien. De wapenwet in de VS is een veelbesproken thema maar na het zien van deze cijfers vind ik het verschrikkelijk dat de VS hier niets aan doen. Zo'n cijfers schreeuwen voor een ingreep. Hier moet iets aan gedaan worden. Maar ook de ouders kunnen hier al veel in veranderen! Dat een kind aan een wapen kan geraken is verschrikkelijk. Leg dit op plaatsen waar een peuter niet aankan of vermijdt dit gewoon uit je huis!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th May 2016, 19:37
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Voor mij kan dit echt niet door de beugel! Ik zag onlangs een reportage op televisie over de wapenwet in de VS. In sommige continenten staat er zelfs geen minimumleeftijd op wapenbezit, dus mag een peuter van drie jaar oud ook een wapen in zijn/haar bezit hebben. Als het zo verder gaat met de wereld, waar komen we dan uiteindelijk in terecht? Doordat iedereen zomaar een wapen op zak mag hebben in de Verenigde Staten, zal ik er nooit op mijn gemak zijn, zoveel is zeker! Geef alleen mensen die hier bevoegd voor zijn een wapen en al de rest niet. Zo zouden er veel minder ongevallen gebeuren en voelt iedereen zich een pak veiliger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.