actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th March 2011, 15:15
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Twaalfjarig Nederlands meisje bevalt tijdens schooluitstap

Een twaalfjarig meisje uit het Nederlandse Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het meisje wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.

De scholiere was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige krampen in haar buik. Medewerkers van de opgeroepen ziekenwagen hebben de baby ter wereld geholpen.

Het was voor het kind, haar ouders en de omgeving van het meisje een grote verrassing dat ze zwanger bleek te zijn, aldus de zegsman.

Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.

De ouders van klasgenootjes van het meisje zijn per brief geďnformeerd.

Bron: De Standaard

Mening:
Dit vind ik echt niet meer normaal. Een twaalfjarig meisje wordt gedurende, laat ons ervan uit gaan dat het 9 maanden was, veel dikker en niemand heeft het door? De ouders niet, de leerkrachten niet, helemaal niemand? Oké, sommige vrouwen (in dit geval meisjes/kinderen) worden niet veel dikker tijdens een zwangerschap, maar iets zie je allicht wel.
Dan stel ik mij ook nog vragen bij de leeftijd van het meisje. Twaalf jaar! Ik weet niet wat jullie deden, maar ik was toen nog lang niet bezig met seks! Als het zo verder gaat kunnen we de seksuele opvoeding beter niet meer in het vijfde leerjaar geven maar in de laatste kleuterklas...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th March 2011, 15:34
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Citaat:
Orgineel gepost door EvelienE
... Als het zo verder gaat kunnen we de seksuele opvoeding beter niet meer in het vijfde leerjaar geven maar in de laatste kleuterklas...


Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2011, 17:49
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Het is best wel mogelijk dat ze zwanger was zonder veel symptomen. Tegenwoordig is er zelfs een tv- programma over vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren dus het komt wel degelijk meer voor.

Het feit dat het gebeurde bij een twaalfjarig meisje is natuurlijk wel iets anders. Seksueel actief zijn op die leeftijd is gelukkig nog niet de norm, het is echt nog wel veel te vroeg. Er moet volgens mij dus meer aandacht gelegd worden op 'seksuele opvoeding' in het basisonderwijs; de kinderen missen vaak nog aan 'basiskennis' wat kan leiden tot ongewenste zwangerschappen.

Ik heb zeker niets tegen tienermoeders maar twaalf jaar vind ik echt wel te vroeg; er is nog geen enkele verantwoordelijkheidszin van de moeder want hoe je het ook draait of keert; het is nog steeds een kind op die leeftijd. Ik ben leidster in de 'chiro' en mijn twaalf- jarige leden zijn nog zo kinds en speels, etc.; ze knutselen, tekenen, kleuren nog graag, hebben nog een afkeer van jongens en durven zelfs geen kus op de wang geven!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st March 2011, 11:35
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Het is niet duidelijk wie de vader is van de baby die een 12-jarig Nederlands meisje ter wereld bracht tijdens een schooluitstap. Er wordt zelfs gevreesd dat haar vader haar zwanger maakte.

Volgens de familie van Devta, afkomstig uit Groningen, is de vader van het meisje eerder al eens veroordeeld wegens zedenfeiten; hij zou zich aan een andere dochter, van rond de 30, vergrepen hebben. Daarvoor werd hij twee jaar opgesloten.

"Ik heb gewaarschuwd voor hem”, zei de oudere dochter, een halfzus van Devta, tegen De Telegraaf. "Ik ben geschokt over wat er nu mogelijk weer gebeurd is."
Onderzoek

Intussen is de Groningse politie met een onderzoek gestart nadat de Raad voor de Kinderbescherming aangifte deed van een zedenmisdrijf.

Het meisje zelf wordt in een pleeggezin geplaatst wanneer ze het ziekenhuis mag verlaten.

Bron: Gazet van Antwerpen

Mening:
Ergens snap ik niet dat het niet duidelijk is van wie de baby is. Tenzij dat het meisje verkracht is door een vreemde lijkt het mij vrij voor de handliggend dat ze gewoon zegt met wie ze, al dan niet vrijwillig, seks heeft gehad.
In een ander artikel las ik trouwens dat de vader en de broer van het meisje ergens ondergedoken zijn en politiebescherming krijgen. De politie wou ook benadrukken dat het gaat om bescherming en niet om een aanhouding.
Ik denk dus dat men geen duidelijkheid gaat krijgen tot het meisje praat of er DNA wordt genomen. In elk geval, het is en blijft een rare gebeurtenis die ongetwijfeld nog wordt vervolgd.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st March 2011, 14:10
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Twaalfjarig Nederlands meisje bevalt tijdens schooluitstap

twaalfjarig Nederlands meisje bevalt tijdens schooluitstap

Je gaat mij niet vertellen dat ze helemaal niets heeft gemerkt van veranderingen aan het lichaam. Oké, een meisje van twaalf jaar zijn daar misschien niet mee bezig, maar haar omgeving toch wel. Mij ga je niet wijsmaken dat er niets aan te zien was hé. En als moeder van het kind zie je wel wanneer er veranderingen zijn aan je dochter.

Een meisje van twaalf jaar en zwanger is weer typisch iets voor de maatschappij. Waar gaat dat toch naartoe. Binnenkort gaan ze ons nog vertellen dat een meisje van 6 jaar zwanger is. Als het meisje verkracht is, volgens de krant, is dit natuurlijk een hele andere zaak. Dan heb ik veel begrip voor het meisje. Zoiets als vader, broer, vreemde doe je gewoon niet. Zo'n mensen verdienen van mij part zware straffen. Dat ze beseffen wat ze gedaan hebben. Hopelijk vinden ze snel de 'dader' en kan het meisje haar leven ' voor een groot deel' terug opnemen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 31st March 2011, 14:14
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Politie onderzoekt zwangerschap 12-jarig meisje
Groningen, 30-03-2011
• De politie is een onderzoek gestart naar de bevalling van een 12-jarig meisje uit Groningen. Het meisje is op dinsdagochtend 22 maart bevallen van een gezonde dochter.


Dat het meisje op haar 11e zwanger is geraakt, betekent op zichzelf dat er sprake is van een strafbaar feit. In artikel 244 van het Wetboek van Strafrecht is seks met een minderjarige onder de 12 strafbaar gesteld. Daarnaast is er inmiddels aangifte gedaan door de Raad voor de Kinderbescherming. Gelet op deze beide omstandigheden doet de politie op dit moment onderzoek naar wie de vader is. Op dit moment is er nog geen verdachte bekend.



De afgelopen dagen is tussen de diverse hulpverlenende instanties veelvuldig afstemming geweest over de zorg die nodig is voor de jonge moeder, haar baby en familie. Deze samenwerking zal worden voortgezet. Leerlingen, ouders en docenten van de school van het meisje zijn over de bijzondere gebeurtenis geďnformeerd. Ook voor hen is begeleiding georganiseerd. Door de hulpverlenende instanties zal geen nadere informatie over het verloop van de hulpverlening worden verstrekt. Dit in verband met de privacy van alle betrokkenen. Eventuele vragen over deze zaak, zullen door de hulpverleningsinstanties worden doorverwezen naar de afdeling voorlichting van de politie.



Over het politie-onderzoek kunnen op dit moment geen concrete mededelingen worden gedaan. Zodra dat anders wordt, zullen politie en OM hierover zelf naar buiten treden.



Ten slotte: het gaat om een bijzondere zaak waarbij een jong meisje een ingrijpende gebeurtenis in haar leven meegemaakt heeft. Zowel de betrokkenen als het politie-onderzoek zijn op dit moment gebaat bij rust. Het verzoek is om daarmee zoveel mogelijk rekening te houden.

Bron: Politie.nl

----------------------------------------------------------------

Ik vind dit een schokkende gebeurtenis! Ik ga me niet uitspreken over het het al dan niet weten van de zwangerschap van het meisje, zowel door het meisje zelf als haar naaste omgeving: Zwangerschappen zijn niet mijn 'terrein van expertise'.
Het meisje is wellicht slachtoffer van een verkrachting, nu is de vraag natuurlijk door wie.
Deze gebeurtenis zal voor het meisje voor de rest van haar leven in haar geheugen gegrift blijven. Ik hoop dat ze voldoende begeleiding en ondersteuning krijgt, ze is ten slotte nog maar een kind. Ook hoop ik dat ze de dader kunnen vatten, moest het werkelijk gaan om seksuele mishandeilng. Zoniet, hoop ik ook dat de vader van het kind zijn verantwoordelijkheid zal nemen.

@Elise: Als het inderdaad om verkrachting zou gaan, weet ik niet zozeer ofdat een verbeterde vorm van seksuele voorlichting in het basisonderwijs een oplossing gaat bieden. In zo'n situatie gaat het niet om een keuze die het meisje zelf heeft gemaakt. In die zin kon ze dan ook niet proberen een zwangerschap te voorkomen dmv anticonceptiemiddelen.

Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 5th April 2011, 18:43
Charlotte Wagemans Charlotte Wagemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poederlee
Posts: 35
Toen ik dit in de krant las, viel mijn mond toch ook even open. 12 jaar en al moeder zijn? Waar gaat dat naartoe?
Ik kan het toch ook maar moeilijk geloven dat helemaal niemand er iets van heeft gemerkt hoor. En ik wist niet eens dat een meisje van die leeftijd al rijpe eicellen had. Verkeerd gedacht dus...
Misschien (waarschijnlijk) is er inderdaad sprake van verkrachting, ik kan me niet inbeelden dat een 12-jarige al seksueel actief zou zijn. Hopelijk vinden ze snel de dader en hopelijk wordt het meisje goed ondersteund en begeleid in de toekomst.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 5th April 2011, 19:10
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
DNA-test wijst vader tienermoeder aan als vader baby

De vader van het twaalfjarige meisje uit het Nederlandse Groningen, dat vorige week tijdens een schoolexcursie beviel, is zo goed als zeker ook de vader van de baby. Dat blijkt uit DNA-onderzoek. De man is dinsdagochtend aangehouden.

Het meisje was vorige week dinsdag met haar klasgenoten van de basisschool op uitstap, toen ze last kreeg van hevige krampen in haar buik. De leerlinge uit het zesde leerjaar beviel van een dochter. Ze wist niet dat ze zwanger was. De Raad voor de Kinderbescherming deed aangifte van een zedenmisdrijf, omdat seksueel contact met een kind onder de twaalf altijd strafbaar is.

Volgens het Openbaar Ministerie zijn er ernstige vermoedens dat de vader het meisje seksueel misbruikt heeft. 'De man kwam na de bevalling al snel in beeld als mogelijke vader', aldus een woordvoerder van het OM.

DNA

Op verzoek van de politie heeft de man vrijwillig DNA afgestaan. Vlak na de geboorte was al DNA van het dochtertje afgenomen. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag heeft daarop het DNA-profiel van de man vergeleken met dat van de baby. Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is, zo meldt het OM. De jonge moeder heeft zelf steeds niet willen zeggen wie haar bezwangerd heeft. Om haar zoveel mogelijk rust te geven, is ze niet door de politie gehoord.

De vader wordt nog door de politie gehoord. Volgens de woordvoerder wordt hij officieel verdacht van het hebben van gemeenschap met een jongere onder de twaalf jaar. Hij kan hiervoor maximaal twaalf jaar cel krijgen.

Vorige week had de politie de vader en de broer van het meisje ondergebracht naar een geheim adres omdat ze belaagd werden in hun huis door enkele journalisten.

De tienermoeder en haar baby worden voorlopig opgevangen in een pleeggezin. Een rechter zal binnenkort beslissen wat er definitief met moeder en kind moet gebeuren.
----------------------

Dit is aanvullende en recentere informatie van het artikel.
Als de vader van de tienermoeder ook effectief de vader is van de baby, snijdt het mes alleen nog maar dieper in de wonde. Het veroorzaakte al commotie dat het kind 12 jaar was, wat zal dit geven bij deze nieuwe doorbraak in het onderzoek. Dit meisje moet goed begeleid worden door professionele hulp. De vader daarentegen moet zo snel mogelijk gestraft worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.