actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 06:06
l*ssa.sips l*ssa.sips is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 81
Broeikasgas met sterkste opwarmende kracht ontdekt

10/12/13, 03u49 − Bron: Belga

Onderzoekers van de universiteit van Toronto hebben een nieuw soort broeikasgas ontdekt in de atmosfeer. Het zou gaan om het gas met de sterkste opwarmende kracht in de atmosfeer. Het gas heeft volgens de onderzoekers een veel grotere impact op de klimaatopwarming dan CO2.

Het gas, perfluorotributylamine (PFTBA), is een kunstmatig gas dat vooral gebruikt wordt bij de productie van elektrische en elektronische
installaties. Volgens de onderzoekers heeft het gas de sterkste opwarmende kracht van alle gassen in de atmosfeer.

PFTBA staat nog niet in de groep van blijvende broeikasgassen. Maar op een periode van 100 jaar zou de klimaatimpact van het gas vele malen groter zijn dan de impact van CO2. Zo heeft één molecule PFTBA hetzelfde effect als 7.100 moleculen CO2.

Bovendien heeft het gas een bijzonder lange levensduur in de lagere atmosferische lagen en bestaat er nog geen manier om het gas te elimineren.
Bron: De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/M...t-ontdekt.dhtml
(geraadpleegd op 10/12/2013)
Mening: Ik vind dit artikel relevant aangezien onderzoekers een broeikasgas hebben gevonden met de sterkste opwarmende kracht. De opwarming van de aarde kan je geen 'boecht' noemen en mag je zeker niet negeren. We moeten rekening houden met deze problematiek en er proberen iets aan te doen. Uit het artikel kan je vernemen dat er nog geen manier bestaat om het gas te elimineren. Dan vraag ik mij af of we de hoeveelheid die de lucht in gestuurd wordt niet kunnen verminderen. Het gas komt namelijk tot stand door de productie van elektrische en elektronische installaties. Ik weet uiteraard wel dat wij in deze samenleving moeilijk volledig zonder elektriciteit kunnen functioneren, maar misschien wel met een beetje minder.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.