actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2017, 19:24
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
"Trump denkt over grote ontslagronde in Witte Huis"

Na het ontslag van FBI-baas James Comey, zou de Amerikaanse president Donald Trump erover denken een grote ontslagronde door te voeren in het Witte Huis. Naast woordvoerder Sean Spicer, waarover al langer geruchten over zijn ontslag de ronde doen, zou de president onder meer ook de stafchef van het Witte Huis Reince Priebus en zijn topstrateeg Steve Bannon willen buitengooien, hebben bronnen binnen Trumps administratie aan het nieuwsplatform Axios gemeld.

De geruchten ontstonden na het controversiële ontslag van James Comey, wat leidde tot veel kritiek, en de communicatie binnen het Witte Huis over het ontslag verliep zeer ongelukkig. Zo bleek er geen eensgezindheid te bestaan over de reden voor het ontslag van de FBI-baas.

De president zou volgens de media ontevreden zijn over verschillende van zijn topmedewerkers, en dan vooral over woordvoerder Sean Spicer. Volgens de krant New York Times zou Trump overwegen om van Fox News-presentatrice Kimberly Guilfoyle zijn nieuwe woordvoerster te maken, al bracht hij vorige week vele uren door met Spicer, en prees hij hem voor zijn "televisieratings" tijdens de persbriefings.

Moeilijke samenwerking
"Donald Trump is gefrustreerd, en boos op iedereen", aldus een bron aan Axios, de nieuwswebsite van een van de medeoprichters van Politico. Hij zou op aandringen van oude vrienden en adviseurs van buiten zijn administratie daarom nadenken over een grote herstructurering. Volgens zijn vrienden zouden veel van zijn topmedewerkers niet weten hoe ze met hem moeten werken, en ze wijzen hem erop dat zijn populariteitscijfers niet stijgen, in tegenstelling tot het aantal lekken naar de pers.

"Het advies dat hij krijgt is om het groots aan te pakken, dat hij niets te verliezen heeft", aldus een van de bronnen. "De vraag is nu hoe groot en hoe stoutmoedig hij zal optreden. Ik weet niet zeker of hij het antwoord daarop al kent."

Axios wijst er echter ook op dat Trump wel vaker dreigt met ontslagen, maar dat hij er vaak niet mee doorgaat. Ook zou zijn herstructureringsproject lang kunnen duren, of zou Trump ervoor kunnen kiezen om zijn adviseurs "uit de informatiestroom te knippen". Dat deed hij eerder al met Steve Bannon, die in april uit de Nationale Veiligheidsraad werd gezet.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...-huis-baafd204/

Mening: Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Tijdens de campagne hoorde ik Trump verwijzen naar een toekomstige ontslagronde in het Witte Huis, indien hij president zou worden. Dit is volgens hem noodzakelijk omdat hij geloofde dat er veel politici corrupt waren. Als hij gegronde redenen heeft om dat nu te denken en daarom de politici in kwestie wil ontslaan, sta ik hier achter. Ik vind persoonlijk corruptie bij politici één van de grootste bedreigingen voor de democratie en de bevolking.
Het zou echter ook kunnen dat het gaat om "vriendjespolitiek" zoals wordt gezegd in het artikel. Als het gaat om politieke zetten om zichzelf en zijn 'oude vrienden en adviseurs buiten zijn administratie' in een betere positie te zetten, ben ik hier enorm hard tegen. Zulk gedrag keur ik absoluut af binnen de politieke wereld, maar is helaas vaak de realiteit.
Ik vind het ook raar dat Trump een Fox News-presentatrice wil aanstellen als zijn nieuwe woordvoerster. Dit lijkt me een grote carrière-switch voor de presentatrice.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.